Mediaexpert.pl i euro.com.pl to najpopularniejsze w polskim internecie e-sklepy z elektroniką – według danych Gemiusa, które przytaczają wirtualnemedia.pl. Oba należą do 5 najczęściej odwiedzanych serwisów e-commerce. W lipcu br. mediaexpert.pl miał 8,1 mln użytkowników, a sklep sieci RTV Euro AGD – 6,9 mln użytkowników. Dało to obu detalistom 3 i 4 miejsce wśród najpopularniejszych serwisów e-commerce w kraju.

Co istotne, zainteresowanie e-sklepami największych retailerów zwiększyło się w ciągu roku. Do każdego z nich zagląda ponad 2 mln użytkowników więcej niż przed rokiem. W lipcu 2019 r. mediaexpert.pl miał 6 mln real users, a euro.com.pl – 4,8 mln.

Oba sklepy zyskały również w porównaniu z początkiem pandemii, czyli marcem 2020 r., gdy na Media Expert weszło 6,85 mln internautów, a na euro.com.pl – 6,39 mln.

Allegro jak zwykle numerem 1

Numerem 1 wśród serwisów e-commerce jest tradycyjnie Allegro. Serwis odwiedziło aż 17,6 mln realnych użytkowników (+1,2 mln r/r). Potentat szykuje się prawdopodobnie do giełdowego debiutu w październiku br. Wartość oferty – według nieoficjalnych informacji – wycenia spółkę trzykrotnie wyżej niż wynosiła cena zakupu Allegro 4 lata temu. Mnóstwo osób szuka również towaru na Ceneo, które ma tych samych właścicieli co Allegro (11,4 mln, +1,3 mln r/r).

Na 5 pozycji wśród najpopularniejszych serwisów e-commerce w Polsce według danych z lipca br. jest aliexpress.pl (5 mln). Jednak chiński potentat e-handlu zyskał najmniej wśród topowych graczy w e-commerce w Polsce (niecałe 0,2 mln użytkowników w porównaniu z lipcem 2019 r.).

W lipcu br. regionalny dyrektor Aliexpress zapowiedział, że serwis zamierza umożliwić handel polskim sprzedawcom na tej platformie. Nie jest znany jednak termin, kiedy mogłoby to nastąpić.

Warto dodać, że ranking e-commerce nie uwzględnia OLX (13,4 mln użytkowników w lipcu br.).

Według Gemiusa Allegro i OLX są serwisami, z których najczęściej korzysta się z pomocą urządzeń mobilnych (4,9 i 4 mln internautów).