Dystrybucję w modelu usługowym zamierza rozwijać Exclusive Networks – międzynarodowy VAD z centralą we Francji, specjalizujący się w bezpieczeństwie cyfrowym i rozwiązaniach chmurowych. Firma jest warta ok. 2 mld dol.

Gerard Allison, wiceprezes korporacji w regionie EMEA, wyjaśnia dla IT Europa, że zarówno klienci końcowi, jak i partnerzy mówią o nowych usługach rozliczanych w subskrypcji lub w modelu konsumpcyjnym (klient płaci za zużycie czy wykorzystanie).

"Zastanawiamy się, w jaki sposób można je wprowadzić na rynek" – twierdzi dyrektor. Zapowiada więcej szczegółów w kolejnych miesiącach.

Przekonuje, że dystrybutor powinien być elastyczny, a VAD idzie z trendem. Twierdzi, że świat przechodzi na model konsumpcyjny, a producenci potrzebują platform do wprowadzenia nowego modelu, jak i możliwości szybkiej analizy, czy się on sprawdza.

Uważa, że usługi mogą przynieść dobry zwrot dla partnerów, jeżeli dobrze zajmą się tym biznesem. Wskazuje również na rozwój usług chmurowych.

Deklaracja dużego dystrybutora następuje w czasie, gdy producenci nie tylko oprogramowania, lecz także sprzętu przekonują partnerów do modelu sprzedaży opartego na usługach i dążą do zwiększenia udziału subskrypcji w przychodach. O tym trendzie, jego plusach i minusach dla partnerów pisaliśmy w CRN Polska.