Dropshipping to model sprzedaży w Internecie, może działać na dwa sposoby. W pierwszym sklep powierza dostarczanie towaru do klienta dystrybutorowi lub producentowi. W takim przypadku kupujący zawiera umowę sprzedaży ze sklepem, a realizacją zamówień zajmuje się dropshipper. Odpowiedzialność za to ponosi jednak sklep.

Drugi model sprowadza się do zbierania zamówień przez sklep, ale stroną w umowie sprzedaży jest dropshipper. Odpowiada on za cały proces realizacji zamówienia i zobowiązania wynikające z umowy sprzedaży (reklamacje, zwroty). Najczęściej firma dropshippingowa jest hurtownią, która ma towar na stanie.

Duże polskie sklepy internetowe korzystają z takich usług w przypadku niektórych produktów. Według RzetelnyRegulamin.pl dzięki współpracy detalisty i firmy dropshoppingowej klient może liczyć na niższą cenę towaru, a sprzedawca ma okazję poszerzyć asortyment, nie ponosząc kosztów magazynowania i inwestycji w towar. Korzysta też dropshipper, zwiększając sprzedaż.

W razie współpracy informacja, kto jest stroną umowy sprzedaży – reseller czy dropshipper – musi znaleźć się w regulaminie sklepu internetowego. W przypadku, gdy polski e-sklep korzysta z usług dostawcy za granicą i jest stroną umowy sprzedaży, klient może dochodzić swoich praw bezpośrednio u sprzedawcy. Z kolei gdy e-sklep jest zarejestrowany poza UE, reklamacje mogą być rozpatrywane zgodnie z prawem w kraju, gdzie siedzibę ma ta firma.

Z dropshippingiem można spotkać się na aukcjach, gdzie sprzedawca nie ma towaru, lecz współpracuje z dostawcą. Jednak przesyłka jadąca np. z Chin może zostać zatrzymana przez urząd celny. Jeżeli umowa sprzedaży była zawarta ze sprzedawcą w Polsce, to on powinien ponieść koszty cła, a nie klient. W takim przypadku polski sprzedawca odpowiada również np. za reklamację towaru, klientowi przysługuje ponadto prawo do odstąpienia od umowy.