Microsoft oficjalnie potwierdził zawarcie umowy zakupu Nuance Communications (wcześniej informowano o negocjacjach). Uzgodniona cena to 19,7 mld dol. Więcej w swojej historii Microsoft wydał tylko na LinkedIn 5 lat temu (ponad 26 mld dol.).

Dlaczego Nuance tworzący rozwiązania do rozpoznawania mowy i specjalizujący się w AI jest warty tak duże pieniądze?

Z komentarza Microsoftu wynika, że zależy mu zwłaszcza na rynku opieki zdrowotnej, w który gigant celuje ze swoją chmurą.

Dzięki Nuance rynek dla Microsoftu podwoi się

Rozwiązania dla medycyny Nuance zostaną włączone do Microsoft Cloud for Healthcare.

„Przejęcie podwoi całkowity rynek adresowalny Microsoftu (TAM) w obszarze usług medycznych, zwiększając jego wartość do prawie 500 mld dol.” – twierdzi koncern.

Przychody z usług chmury dla medycyny Nuance wzrosły w minionym roku finansowym o 37 proc. Rozwiązań przejmowanej spółki używa aż 77 proc. szpitali w USA – twierdzi koncern z Redmond.

CEO: AI priorytetem technologii

„Nuance zapewnia warstwę sztucznej inteligencji w placówkach opieki zdrowotnej i jest pionierem w zakresie zastosowań AI w przedsiębiorstwach” – komentuje nowy zakup Satya Nadella, CEO Microsoftu.

„Sztuczna inteligencja to najważniejszy priorytet technologii, a opieka zdrowotna to najpilniejsze zastosowanie” – twierdzi szef korporacji.

Nuance wzbogaci Azure, Teams, Dynamics…

Jak informuje Microsoft, poza opieką zdrowotną Nuance zapewnia firmom na całym świecie, we wszystkich branżach, wiedzę specjalistyczną z dziedziny AI i rozwiązania w zakresie interaktywnej odpowiedzi głosowej (IVR), wirtualnych asystentów oraz rozwiązań cyfrowych i biometrycznych

„Ta wiedza specjalistyczna będzie połączona z chmurą Microsoftu, w tym Azure, Teams i Dynamics 365, aby zapewnić zaangażowanie klientów i rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa nowej generacji” – zapowiada koncern.

Finalizacja transakcji jest spodziewana do końca br. Wyniki Nuance zostaną włączone do raportowania w segmencie Intelligent Cloud Microsoftu.

Konwersacja dla przedsiębiorstw

Co decyzje giganta oznaczają dla rozwoju rynku? Jak komentuje Lian Jye Su, analityk ABI Research, zakup wskazuje, jak Microsoft docenia wartość konwersacyjną sztucznej inteligencji w swoim przyszłym planie działania.

„Microsoft odczuwa zagrożenie ze strony możliwości konwersacyjnych sztucznej inteligencji, które demonstrują gracze AI w Chinach, tacy jak Alibaba, Baidu, iFlyTek, Mobvoi, Zhuiyi i Unisound. Przejęcie Nuance Communications pozwoli mu opracowywać rozwiązania konwersacyjne AI przeznaczone zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dla przedsiębiorstw” – komentuje ekspert.

Głos zastąpi dotyk

Analityk wskazuje jednocześnie na trendy i zauważa, że zakup Nuance potwierdza możliwości przetwarzania języka naturalnego dla przyszłości AI.

„Polecenia i sterowanie głosowe mogą w wielu przypadkach zastąpić sterowanie dotykowe i stać się główną metodą interakcji w interfejsie użytkownika nowej generacji. Ten trend został znacznie przyspieszony przez Covid-19” – podsumowuje przedstawiciel ABI Research.