Dell Technologies w swoim I kw. finansowym 2024, zakończonym 5 maja br., miał o 20 proc. niższe przychody niż przed rokiem (20,9 mld dol.), co oznacza sprzedaż mniejszą o ponad 5 mld dol. Zysk operacyjny spadł o 31 proc. (1,06 mld dol.), a zysk netto o 46 proc. (578 mln dol.).

„Środowisko popytowe pozostaje trudne. Klienci zachowują ostrożność w wydatkach na IT” – twierdzi Co-COO Della, Chuck Whitten. Słabość popytu widoczna jest w głównych liniach biznesowych i dotyczy klientów niezależnie od ich wielkości, jak też większości branż – informuje Co-COO.

Co istotne, analitycy spodziewali się jeszcze niższego wyniku po stronie zysków. Pomogło jednak ograniczenie kosztów. „Utrzymaliśmy dyscyplinę cenową, obniżyliśmy koszty operacyjne, a nasz łańcuch dostaw nadal działał dobrze po normalizacji” – twierdzi Whitten.

Wciąż sprzedaż jest w dołku zwłaszcza w konsumenckim biznesie PC, gdzie na obrotach spadek był 41-procentowy. Dużo lepiej wypadł segment komercyjny (-18 proc.), tym niemniej w całej grupie klienckiej Della przychody w I kw. spadły w sumie o 23 proc. r/r.

Zbliża się punkt zwrotny na rynku PC

Chuck Whitten twierdzi, że komputery będące obecnie w użyciu zbliżają się do czasu wymiany, który historycznie przypadał między czwartym a szóstym kwartałem spowolnienia.

„Dostarczyliśmy ponad 160 milionów komputerów w ciągu ostatnich trzech lat. Wszystkie nasze dane telemetryczne wskazują, że te urządzenia są nadal w użyciu” – twierdzi Co-COO – „Jest więc baza komercyjnych PC, która znajduje się na najwyższym poziomie od 2014 r. Wszystko to wskazuje na zwiększenie sekwencyjnego wzrostu w dalszej części roku”.

Storage ze średniej półki odporny na spowolnienie

Biznes infrastrukturalny Della zakończył kwartał 18-procentowym spadkiem przychodów (7,6 mld dol.). Ostrożność klientów najmocniej uderzyła w serwery i sieciówkę, gdzie dołek był 24-procentowy, podczas gdy na pamięciach masowych 11-procentowy. Odnotowano jednak wzrost popytu na storage ze średniej półki oraz definiowany programowo. Według Della w I kw. br. urósł też biznes as-a-service Apex. Nie ujawniono jednak kwot.

„Widzimy naprawdę duże zainteresowanie klientów i wzrost, szczególnie w takim otoczeniu gospodarczym, w którym klienci chcą wykorzystać każdego dolara i zoptymalizować wydatki na chmurę” – twierdzi Co-COO o biznesie as-a-service.