Według danych Contextu sprzedaż netbooków w IV kwartale 2010 r. (97,7 tys. szt.) była o 96,8 proc. wyższa niż w IV kwartale 2009 r. Pod względem wartości zbytu wzrost był 90-procentowy. Wynik jest znacznie lepszy także w porównaniu z III kwartałem 2010 r. (68 tys. szt.), choć warto zaznaczyć, że dynamika wzrostu w porównaniu z IIII kw. spadła – otóż sprzedaż ilościowa w III kw. 2010 r. była o 178 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2009 r.

W IV kwartale 2010 r. na polskim rynku netbooków dominował Acer, który sprzedał prawie połowę urządzeń (47,4 proc.). Drugi Asus miał 29,6 proc., natomiast popyt na sprzęt pozostałych vendorów był kilka razy mniejszy: HP miało 8,27 proc. rynku, Toshiba – 4,2 proc., Samsung – 4,1 proc., a MSI – 1,3 proc. W porównaniu z IV kw. 2009 r. wzrósł udział Acera (miał 40,7 proc.), prawie dwukrotnie poprawił się wynik HP (miał 4,94 proc.), natomiast Toshiba wspięła się na 5. miejsce w rankingu vendorów z poziomu bliskiego zera (w IV kw. 2009 r. miała 0,3 proc. polskiego rynku netbooków). W odniesieniu do 2009 r. część udziałów stracił Asus oraz Samsung i MSI.

Dane pochodzą z panela dystrybucyjnego Contextu – od dystrybutorów współpracujących z firmą badawczą.