Context: prawie 100-procentowy wzrost sprzedaży netbooków w IV kwartale 2010 r.
W IV kwartale 2010 r. polski rynek wchłonął 97,7 tys. netbooków, tj. prawie dwa razy więcej niż rok wcześniej. Numerem 1 w rankingu vendorów był Acer.
Według danych Contextu sprzedaż netbooków w IV kwartale 2010 r. (97,7 tys. szt.) była o 96,8 proc. wyższa niż w IV kwartale 2009 r. Pod względem wartości zbytu wzrost był 90-procentowy. Wynik jest znacznie lepszy także w porównaniu z III kwartałem 2010 r. (68 tys. szt.), choć warto zaznaczyć, że dynamika wzrostu w porównaniu z IIII kw. spadła – otóż sprzedaż ilościowa w III kw. 2010 r. była o 178 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2009 r.
W IV kwartale 2010 r. na polskim rynku netbooków dominował Acer, który sprzedał prawie połowę urządzeń (47,4 proc.). Drugi Asus miał 29,6 proc., natomiast popyt na sprzęt pozostałych vendorów był kilka razy mniejszy: HP miało 8,27 proc. rynku, Toshiba – 4,2 proc., Samsung – 4,1 proc., a MSI – 1,3 proc. W porównaniu z IV kw. 2009 r. wzrósł udział Acera (miał 40,7 proc.), prawie dwukrotnie poprawił się wynik HP (miał 4,94 proc.), natomiast Toshiba wspięła się na 5. miejsce w rankingu vendorów z poziomu bliskiego zera (w IV kw. 2009 r. miała 0,3 proc. polskiego rynku netbooków). W odniesieniu do 2009 r. część udziałów stracił Asus oraz Samsung i MSI.
Dane pochodzą z panela dystrybucyjnego Contextu – od dystrybutorów współpracujących z firmą badawczą.
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Producent PC utworzył w Europie nową spółkę
Zajmuje się obsługą posprzedażową. Jedna z nowych firm działa już w Polsce.