Context: spada popyt na netbooki
W IV kw. 2011 r. w Polsce sprzedano 75,5 tys. netbooków. Spadki pogłębiły się w grudniu.
Według Contextu spadki w analizach rok do roku nie były duże. W okresie od września do grudnia 2011 r. polscy klienci kupili o 1,4 proc. netbooków mniej niż w IV kw. 2010 r. Przychody dostawców skurczyły się o 6,1 proc.
Popyt na małe laptopy wyraźnie zmniejszył się jednak w końcówce roku. W grudniu 2011 r. sprzedaż netbookow wyniosła 18,5 tys. szt., co oznacza wynik gorszy o 45,4 proc. w stosunku do listopada 2011 oraz o 11,2 proc. w porównaniu z grudniem 2010 r. Z punktu widzenia generowanych przychodów spadek rok do roku wyniósł 15,8 proc.
Klienci najchętniej wybierali sprzęt Asusa, choć udział producenta zmniejszył się w porównaniu z IV kw. 2010 r. Największy wzrost sprzedaży odnotował Samsung. Wyraźnie poprawiło się także HP.
|
|
|
Sprzedaż netbooków na polskim rynku* |
|
|
Producent |
IV kw. 2010 r. |
IV kw. 2011 r. |
Asus |
34.60% |
29.10% |
Acer |
36.60% |
26.10% |
Samsung |
4.90% |
19.20% |
HP |
10.50% |
18.90% |
Toshiba |
5.30% |
4.90% |
Lenovo |
1.60% |
0.80% |
MSI |
1.60% |
0.70% |
*Udziały ilościowe. Żródło: Context
Dane pochodzą z panela dystrybucyjnego Contextu.
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.