Według Contextu spadki w analizach rok do roku nie były duże. W okresie od września do grudnia 2011 r. polscy klienci kupili o 1,4 proc. netbooków mniej niż w IV kw. 2010 r. Przychody dostawców skurczyły się o 6,1 proc. 

Popyt na małe laptopy wyraźnie zmniejszył się jednak w końcówce roku. W grudniu 2011 r. sprzedaż netbookow wyniosła 18,5 tys. szt., co oznacza wynik gorszy o 45,4 proc. w stosunku do listopada 2011 oraz o 11,2 proc. w porównaniu z grudniem 2010 r. Z punktu widzenia generowanych przychodów spadek rok do roku wyniósł 15,8 proc. 

Klienci najchętniej wybierali sprzęt Asusa, choć udział producenta zmniejszył się w porównaniu z IV kw. 2010 r. Największy wzrost sprzedaży odnotował Samsung. Wyraźnie poprawiło się także HP.

 

 

 

Sprzedaż netbooków na polskim rynku*

 

 

Producent

IV kw. 2010 r.

IV kw. 2011 r.

Asus

34.60%

29.10%

Acer

36.60%

26.10%

Samsung

4.90%

19.20%

HP

10.50%

18.90%

Toshiba

5.30%

4.90%

Lenovo

1.60%

0.80%

MSI

1.60%

0.70%

 

 *Udziały ilościowe. Żródło: Context

 

Dane pochodzą z panela dystrybucyjnego Contextu.