Ceneo z Aliexpress
W największej porównywarce cen w Polsce detaliści będą musieli zmierzyć się z zagraniczną konkurencją.
Ceneo.pl wprowadziło kategorię „Sklepy zagraniczne”, która ma uzupełnić bazę prezentowanych produktów o te niedostępne do tej pory w e-sklepach współpracujących z serwisem. Ceny będą podawane w złotych.
Należący do grupy Allegro serwis nawiązał m.in. współpracę z chińskim potentatem e-handlu – Aliexpress.
„Aliexpress pokazuje u nas tylko cześć swojego portfolio – ok. 200 tys. produktów, i to głównie takich, których nie można było znaleźć dotychczas w naszym serwisie.” – informuje Marta Pietranik – Pacuła, rzecznik Ceneo.pl.
Według niej włączając do portfolio zagraniczne sklepy portal ma lepiej odpowiadać na potrzeby użytkowników i zwiększyć ruch w serwisie, na czym powinny zyskać polskie sklepy. Kolejnym krokiem będzie ekspozycja przez Ceneo.pl produktów z polskich sklepów na rynku chińskim. Takie rozwiązanie zostanie udostępnione w przyszłym roku.
Ceneo.pl według badania Gemiusa ma ponad 9,2 mln użytkowników miesięcznie, co daje mu drugą pozycję w polskim Internecie, za Allegro (15,9 mln). Grupa Allegro (w tym Ceneo.pl) zostanie przejęta przez konsorcjum funduszy inwestycyjnych Cinven, Permira i Mid Europa kosztem 3,25 mld dol. – zgodnie z umową podpisaną w październiku br. Celem funduszy jest m.in. zwiększanie wartości przejmowanego biznesu.
Podobne aktualności
Ceneo poszło do sądu przeciwko Google’owi
Warszawski sąd zakazał faworyzowania przez koncern własnej porównywarki cen.
Apel do Euro-net, Media Saturn, Terg, Neonet, Morele, Allegro i Ceneo
"Zwiększony popyt może rodzić pokusę nieuzasadnionego podwyższania cen" - twierdzi prezes UOKiK zwracając się do największych detalistów.
Aliexpress może udostępnić swoją platformę polskim sprzedawcom
Sprawa jest analizowana. Możliwe, że polscy resellerzy będą działać na Aliexpress już za kilka miesięcy.