Według Ceneo.pl w okresie czerwiec – sierpień 2012 r. najczęściej wyszukiwanymi markami w porównywarce były Asus, Apple (po 15 proc.) oraz Samsung (14 proc.). Na początku br. 9 proc. użytkowników wybrało sprzęt z systemem iOS, a 84 proc. – z Androidem. W zeszłym roku 49 proc. badanych poszukiwało iPadów. Z danych Ceneo wynika, że rośnie popularność Asusa, który w 2011 r. był na trzecim miejscu wśród producentów (6 proc. udziału), po tabletach marki Archos. Coraz większe wzięcie mają także Samsungi. Na początku 2012 r. były wybierane przez 12 proc. internautów wybierających tablety na Ceneo.pl. We wrześniu br. Samsung Galaxy Tab 2 jest jak na razie najbardziej poszukiwanym tabletem na Ceneo.pl.

Dwa najpopularniejsze tablety na Ceneo.pl w okresie od czerwca do sierpnia 2012 r. (Goclever Tab A73 i Tab A971) kosztowały mniej niż 800 zł. W pierwszej szóstce nie zmieścił się iPad. Jego ceny zaczynają się od ok. 650 zł za model z 2010 r. (iPad 1) z pamięcią 16 GB, Wi-Fi i 3G, a kończą na 3,5 tys. zł. Najtańsze modele na Ceneo kosztują ok. 160 zł.

Jeśli chodzi o przekątną ekranu, to użytkownicy Ceneo.pl byli zainteresowani (według danych za okres styczeń – marzec 2012 r.) głównie modelami z ekranem 10,1 cala (38 proc.) oraz 7 cali (36 proc.).  Sprzęt w rozmiarze iPada (9,7 cali) interesował 9 proc. badanych. Niszą były także tablety 8-calowe (2 proc.).

– Boom na tablety nadal trwa, co może przełożyć się na znaczący wzrost sprzedaży – mówi Joanna Bilińska.