Brother nie odpuszcza dostawcom podróbek. W zeszłym roku producent wykrył ponad 40 tys. naruszeń. Na celowniku znalazły się zwłaszcza platformy e-commerce, takie jak Amazon.

W Europie zablokowano ponad 28 tys. ofert online, które naruszały prawa marki i patentowe, oraz 16 tys. wprowadzających konsumentów w błąd. Producent podjął kroki przeciwko 80 stronom internetowym, które działały na szkodę marki, m.in. poprzez oszustwa albo dystrybucję złośliwego oprogramowania.

We współpracy z odpowiednimi służbami Brother wykrył 10 przypadków podrabiania produktów, w które były zaangażowane sieci fałszerzy.

Jak zapewnia Isao Noji, przewodniczący i dyrektor zarządzający Brother International Europe, producent stale inwestuje w walkę z naruszeniami prawa do marki.

W zeszłym roku Brother wdrożył program przeciwdziałania podróbkom. Firma radzi korzystać tylko z autoryzowanych kanałów sprzedaży i dostawców. W razie wątpliwości co do autentyczności produktów klienci mogą również zgłaszać się bezpośrednio do producenta.