Według danych Berg Insight w Europie jest obecnie 2,7 mln “smart homes”, a w 2019 r. będzie 29,7 mln (13 proc. wszystkich gospodarstw domowych w Europie). Oznacza to średni roczny wzrost (CAGR) na poziomie 61 proc.

Inteligentne domy są najczęściej wyposażane w takie systemy jak „sprytną” regulację temperatury, zabezpieczenia, inteligentne oświetlenie, kamery sieciowe i systemy audio. Wśród dostawców Berg Insight wymienia takie marki jak: Nest, Ecobee, eQ-3, ADT, Vivint, Philips, LIFX, D-Link i Sonos. Zamawiane są najczęściej produkty zaprojektowane do jednej funkcji (w przeciwieństwie do kompleksowych systemów), które generują 59 proc. obrotów w tym segmencie w Europie i Ameryce.

Berg Insight zaznacza, że europejski rynek jest 2-3 lata za Ameryką Północną, światowym liderem rynku „smart home”. W 2014 r. ich liczba wzrosła tam o 70 proc., do 7,9 mln, co odpowiada 6 procentom gospodarstw domowych w USA. W 2019 r. ten odsetek ma zwiększyć się do 28 proc., tzn. liczba inteligentnych domów w USA wyniesie 38,2 mln.