Jak podaje Rzeczpospolita, powołując się na związek pracodawców AGD, CECED Polska, w tym roku miesięcznie sprzedawano nawet 500 tys. szt. sprzętu gospodarstwa domowego. Rośnie znaczenie zakupów internetowych, które mają obecnie 15 proc. udziału w obrotach.

Wzrost na rynku AGD skłania dużych dystrybutorów IT do poszerzania oferty w tym segmencie. Taką strategię realizują AB, Action i ABC Data. Dwaj pierwsi broadlinerzy mają swoje sieci franczyzowe dla resellerów z branży AGD i RTV (Kakto oraz Specjaliści RTV AGD). ABC Data ściągnęła w tym roku do spółki Artura Rzysko, byłego zastępcę dyrektora generalnego w Media Expert Terg S.A., którego zadaniem jest zwiększanie udziałów dystrybutora w rynku RTV i AGD. Nowy dyrektor planuje stworzyć siatkę sklepów partnerskich. Do gry włączył się także Komputronik. W nowych i przebudowanych salonach sieci dodano do ekspozycji sprzęt AGD.