Dla 70 proc. małych i średnich przedsiębiorstw bezpieczeństwo ma wysoki priorytet, dla 28 proc. przeciętny, a tylko dla 2 proc. niski – podaje raport 'HP Polska dla Biznesu. Bezpieczeństwo. Ryzyko. Dostępność’. Większość pytanych firm deklaruje, że w tym roku wyda na ochronę danych tyle co w roku ubiegłym (62 proc.). Co trzecie przedsiębiorstwo zamierza zwiększyć nakłady na ten cel, a tylko 3 proc. chce je zmniejszyć. Skłonność do inwestowania w bezpieczeństwo rośnie wraz ze skalą przedsiębiorstwa – 40 proc. organizacji zatrudniających powyżej 200 osób zadeklarowało zwiększenie wydatków w tym roku. Więcej zainwestują także firmy, które mają wyłącznie klientów biznesowych.

Podejście do bezpieczeństwa różni się w poszczególnych branżach – zwłaszcza w handlu nie jest ono tak ważne jak w pozostałych. Znaczenie ma również obszar działania. W firmach obecnych na międzynarodowym rynku oraz w organizacjach skoncentrowanych na klientach biznesowych bezpieczeństwo rzadziej traktowane jest z najwyższym priorytetem (odpowiednio 66 proc. i 63 proc. wskazań) niż w firmach o zasięgu lokalnym (72 proc.).

Ponadto wiele zależy od organizacji. W przedsiębiorstwach, w których ochroną danych zajmują się niezależne komórki lub zewnętrzne firmy, jest ona ważniejsza niż gdzie indziej. W takich MSP częściej przeprowadzane są także audyty bezpieczeństwa. Regularne audyty zleca jednak mniejszość (44 proc.) badanych firm.

Badanie zostało przeprowadzone w grudniu 2014 r. w 500 małych i średnich firmach z różnych branż. Pytano osoby odpowiedzialne za IT (dyrektor, kierownik, specjalista IT).

CRN Polska jest patronem medialnym raportu HP Polska dla Biznesu.