Asseco połączy się z Infovide Matrix do lipca
W ciągu najbliższych kilku tygodni zostanie sfinalizowana fuzja Asseco Poland i Infovide Matrix - poinformował wiceprezes Asseco, Marek Panek.
Asseco kupiło Infovide Matrix w końcu ub.r. za ok. 75 mln zł. Przejęcie pozwoli potentatowi poszerzyć zakres usług. Według wcześniejszych zapowiedzi dla klientów obu firm mają być dostępne rozwiązania zarówno Asseco jak i Infovide Matrix, który działa na rynku usług doradczych i rozwiązań IT. Koncentruje się na telekomunikacji, bankowości i finansów, ubezpieczeń, administracji publicznej, energetyce i przemyśle.
W ramach restrukturyzacji grupy z Asseco Poland do Asseco Data Systems (nowej spółki, która połączyła kilka firm zależnych Asseco Poland) zostanie przeniesiony dział infrastruktury, a pion przedsiębiorstw do spółki DahliaMatic.
W I kw. br. Asseco wypracowało 1,844 mld zł skonsolidowanych przychodów wobec 1,592 mld zł rok wcześniej. Zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej spadł do 65,6 mln zł z 77,4 mln zł.
W wynikach skonsolidowanych od II kw. br. będzie uwzględniania izraelska spółka specjalizująca się w obronności – TSG IT. Grupa Asseco większość przychodów generuje w Izraelu, gdzie w I kw. br. ponownie pokazała wzrosty. Poza Polską przychody grupy Asseco wynoszą 80 proc.
W kraju przychody wyniosły w I kw. br. 369,9 mln zł wobec 359,3 mln zł rok wcześniej, a EBIT spadł do 57,1 mln zł z 65,9 mln zł.
’To dowód na słuszność drogi, którą obraliśmy przed laty, mając świadomość, że polski rynek jest ograniczony’ – zaznaczył wiceprezes Asseco.
Wartość portfela zamówień na 2016 r. wynosi 5,62 mld zł i jest o 15 proc. większa niż rok wcześniej.
Podobne aktualności
Większa sprzedaż, niższy zysk Asseco w polskim segmencie
Koncern w krajowym segmencie zapewnia blisko połowę zysku globalnej grupy, niemniej wynik netto w kraju zmniejszył się w I poł. br.
Największy polski koncern IT o 30 proc. zwiększył zysk w kraju
Asseco przy sprzedaży ponad 500 mln złotych w I kw. br. wyraźnie poprawiło rentowność w polskim segmencie.
Asseco: 2 mld zł sprzedaży w polskim segmencie, niższy zysk
Polski segment Asseco pokazał sprzedaż wyższą o 13 proc. w 2023 r., podczas gdy za granicą nastąpił spadek obrotów.