Szczególnie udana była w tym okresie sprzedaż produktów Apple’a, która w ciągu minionych dwóch lat niemal się podwoiła. Było to możliwe dzięki temu, że – jak podkreśla Bob Dutkovsky, CEO Tech Daty – producent z Cupertino coraz lepiej radzi sobie w segmencie enterprise, do którego dociera poprzez kanał dystrybucyjny IT. Co ciekawe, Apple już drugi kwartał z rzędu jest największym dostawcą Tech Daty. Sprzedaż produktów tej marki generuje już 24 proc. przychodów ogółem tego dystrybutora (dwa lata temu odsetek ten stanowił 13 proc.). 

Tym samym Apple zdetronizował HP, które odpowiada obecnie za około 10 proc. przychodów Tech Daty (przed podziałem HP na dwie spółki łączna sprzedaż wszystkich produktów tej marki u tego dystrybutora sięgała 20 proc.). Trzeci kluczowy dostawca Tech Daty, a więc Cisco, generuje obecnie mniej niż 10 proc. sprzedaży dystrybutora.  

Podczas wczorajszej telekonferencji z dziennikarzami i analitykami finansowymi Bob Dutkovsky, odnosząc się do przejęcia Ingram Micro przez HNA Group, powiedział, że jest za wcześnie, aby przewidywać możliwy wpływ tego wydarzenia na cały sektor dystrybucji IT.