Apple naruszył interesy konsumentów
Koncern wprowadzał klientów w błąd w sprawie gwarancji – uznał włoski odpowiednik UOKiK. Na Apple'a nałożono karę w wysokości 900 tys. euro.
Zastrzeżenia urzędu Urząd Ochrony Konkurencji i Rynku (AGCM) wzbudził fakt, że Apple nie informuje w przejrzysty sposób o bezpłatnej, 2-letniej gwarancji na jego produkty (taka obowiązuje we Włoszech). Namawia natomiast do przedłużenia ochrony za dodatkową opłatą. Za karę koncern musi zapłacić 900 tys. euro grzywny i zaprzestać praktyk naruszających interesy konsumentów. Urząd nakazał, by producent informując o zasadach programu “Apple Care Protection Plus’ (obejmuje płatne przedłużenie gwarancji) jasno stwierdzał, że 2-letnia ochrona przysługuje klientom za darmo.
W Polsce standardowa gwarancja na większość produktów Apple’a trwa 1 rok.
Podobne aktualności
Władze USA pozywają Apple’a. Sugestia podziału giganta
Chcą "uwolnienia rynku smartfonów od wykluczającego postępowania Apple'a", obniżenia cen i zmniejszenia opłat dla programistów.
iSpot i Cortland połączyły zespoły B2B
Po przejęciu w ub.r. zakończono połączenie zespołów iSpotu i Cortlanda obsługujących klientów instytucjonalnych.