Allegro podniesie prowizje od sprzedaży od 1 marca br. Ogłoszono podwyżkę opłat dla sprzedających z kontem firmowym. Dotyczą kilkunastu kategorii, w tym elektroniki.

Większe koszty handlu laptopami, desktopami, smartfonami…

Np. w podkategoriach laptopy i komputery stacjonarne prowizja wyniesie 3 proc. dla przedmiotów o wartości do 2 tys. zł oraz 60 zł + 1,5 proc. od nadwyżki ponad 2 tys. zł.

Aktualne stawki to: dla przedmiotów o wartości do 1 tys. zł: 2 proc., 1 – 2 tys zł: 20 zł + 1,5% od nadwyżki ponad 1 tys. zł, powyżej 2 tys. zł: 35 zł + 1 proc. od nadwyżki ponad 2 tys. zł.

W podkategorii telewizory opłata zwiększy się z 2 do 3 proc.

W podkategoriach: fotografia, komputery, konsole i automaty, telefony i akcesoria minimalna prowizja rośnie z 0,25 zł na 1 zł.

Dla sprzedających AGD też nie będzie taniej

W podkategorii elektronika (w ramach RTV, AGD) prowizja wyniesie 7,5 proc., ale nie więcej niż 200 zł. Aktualnie wynosi 7 proc., bez maksymalnej kwoty.

Zwiększą się też opłaty za sprzedaż AGD. Np. na drobny sprzęt z 5 proc. na 5,5 proc, a na AGD zabudowy i wolnostojące (z wyłączeniem podkategorii części) z 3,5 proc. na 4 proc.

W podkategoriach: RTV i AGD, sprzęt estradowy, studyjny i DJ-ski zmieni się minimalna prowizja z 0,25 zł na 0,50 zł.

W podkategoriach elektroniki o nazwie Pozostałe opłata pójdzie w górę z 15 na 17 proc.

Wzrosną stawki za przesyłki

Od 1 marca br. zmienią się też opłaty za dostawę Pocztą Polską oraz UPS, rozliczaną przez sprzedawcę sposobem Allegro Standard.

Np. stawka za Pocztex Kurier 48 zwiększy się z 10,99 zł do 11,99 zł, a Kurier UPS z 10,99 zł do 12,99 zł.

Nowe opłaty można znaleźć w zakładce Rozliczenia z Allegro.

Dostawa będzie rozliczana bezpośrednio z Allegro, na podstawie wystawionych przez niego faktur.

Zwiększy się także maksymalna waga przesyłki standardowej dla Allegro Kurier UPS – będzie to 20 kg zamiast dotychczasowych 5 kg.

W sumie opłaty wzrosną w 12 kategoriach. Oto szczegółowe zmiany regulaminu, obowiązujące od 1 marca 2022 r.

Koszty dla sprzedających zmieniają się kolejny raz w ostatnim czasie. Allegro zapowiedziało nowe stawki w styczniu i lutym br., m.in. w dopłatach do przesyłek Smart.

Analitycy przewidują także w związku z rosnącymi kosztami logistyki Allegro zwiększenie udziału sprzedających w tych wydatkach.

Według Allegro średnie roczne wydatki na aktywnego kupującego w III kw. ub.r. przekroczyły 3 tys. zł. Liczba aktywnych kupujących wzrosła o 5,6 proc. r/r do 13,3 mln.