Allegro zapowiedziało, że utrzyma do końca stycznia 2022 r. limit 40 zł za zakupy uprawniające do bezpłatnej dostawy kurierem w ramach Allegro Smart (próg obniżono we wrześniu z 80 zł).

Natomiast od 1 lutego 2022 r. wprowadzi nowe opłaty dla sprzedawców w ramach usługi Allegro Smart. Częściowo wiążą się one z podwyżkami.

Nowe stawki będą zależeć od wartości zamówienia. Np. przy dostawie do paczkomatów reseller nie dopłaci do zamówienia za 40 – 79.99 zł. W przedziale 80 – 199,99 zł opłata wyniesie 2,49 zł, 200 – 299,99 zł – 3,99 zł, a od 300 zł w górę – 4,99 zł.

Obecnie opłaty dla sprzedawcy wynoszą 0,99 zł (zakupy od 40 poniżej 100 zł) oraz 1,99 zł (zakupy od 100 zł).

Resellerzy niezależnie od wartości zamówienia nie płacą w ramach Smart za dostawę do własnych automatów paczkowych Allegro, do salonów prasowych Kolportera i punktów Epaka.

Inne zwroty w miksie

Niższe będą także zwroty części kosztów dostawy za przesyłki Allegro Mix – w przypadku większych zamówień. Np. w przypadku X-Press Couriers, usługi przejętej niedawno firmy, zwroty w najwyższych przedziałach będą o kilka zł niższe.

Nowe cenniki Smart dla sprzedawców można znaleźć tutaj.

Aktualne stawki (obowiązujące do końca stycznia 2022 r.) są dostępne tutaj.

Jak podaje Allegro, liczba ofert dla kupujących objętych programem Smart na koniec III kw. br. wynosiła ponad 160 mln.

Nowe stawki prowizji

Od 20 stycznia 2022 r. w formularzu wystawiania zostaną połączone kategorie z tym samym asortymentem – wpłynie to na prowizje od sprzedaży. W zależności od kategorii, prowizja będzie wyższa, niższa lub pozostanie na tym samym poziomie – informuje Allegro.

Np. w kategorii Elektronika – Komputery – Podzespoły komputerowe – Pamięć RAM prowizja od sprzedaży wyniesie 4 proc.

Lista kategorii i prowizji, obowiązujących od 20 stycznia 2022 r., jest dostępna tutaj.

1 mld zł z marketplace w III kw. br.

Opłaty i prowizje od sprzedawców są głównym źródłem przychodów Allegro. W III kw. 2021 r. wpływy z marketplace wyniosły 1 mld zł (82 proc. całkowitych przychodów w kwocie 1,23 mld zł).

Średnie roczne wydatki na aktywnego kupującego w III kw. br. po raz pierwszy przekroczyły 3 tys. zł. Liczba aktywnych kupujących wzrosła o 5,6 proc. r/r do 13,3 mln.

Allegro planuje sfinalizować przejęcie czeskiej Grupy Mall w pierwszym półroczu 2022 r. Wartość transakcji to ok. 4 mld zł. W efekcie połączenia ponad 135 tys. sprzedawców z regionu uzyska dostęp do bazy klientów liczącej ponad 18 mln użytkowników – zapowiada firma.