Action na dużym plusie
W I kw. 2012 r. Action odnotował duży wzrost przychodów i zysku. Wpływy ze sprzedaży wyniosły 787,7 mln zł, tj. o 46 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk netto zamknął się w kwocie 11,1 mln zł i był o 31 proc. wyższy niż w I kw. 2011 r.
W pierwszych trzech miesiącach 2012 r. wskaźnik EBITDA wzrósł o 27,5 proc. do 18 mln zł, a EBIT ukształtował się na poziomie 15 mln zł i był wyższy od wypracowanego w I kw. 2011 r. o 34 proc. Wskaźnik rentowności netto mimo spadku marż handlowych osiągnął wartość 1,4 proc.
– Na świetny wynik finansowy, obok współpracy z telco, miały wpływ kontrakty z HP i Media Saturn Holding. Podpisaliśmy też nową umowę dystrybucyjną z Lenovo, rozszerzyliśmy ofertę produktów RTV i AGD, a od 2012 roku mamy już w swoim portfolio wszystkich głównych graczy z sektora telekomunikacyjnego. Naszym wynikom pomogła rozbudowa bazy klientów polskich i zagranicznych oraz idący za tym wzrost sprzedaży eksportowej – komentuje Piotr Bieliński, prezes zarządu Actionu.
Według spółki oprócz większych obrotów, do dobrego wyniku przyczyniło się utrzymanie w ryzach kosztów. W II kw. 2012 r. Action liczy na utrzymanie sprzedaży na poziomie z pierwszych trzech miesięcy roku. Największy potencjał wzrostu zdaniem prezesa firmy ma eksport (w I kw. br. za granicę spółka wysłała produkty o wartości blisko 258 mln zł, tj. o ponad 250 proc. więcej niż rok wcześniej). W 2012 roku Action prognozuje zysk netto w wysokości 47,3 mln zł oraz 3,3 mld zł przychodów, tj. odpowiednio o 18 proc. i 12 proc. więcej w porównaniu do 2011 roku.
Podobne aktualności
Action spłacił 87,9 mln zł, 2,1 mln euro i 4,8 mln dol.
Spółka uregulowała kolejne należności, uzgodnione w układzie.
Action: spadek obrotów na początek II kw. br.
Szacunkowo sprzedaż grupy była o ok. 4 mln zł niższa niż przed rokiem.
Action wdroży AI, ERP i zredukuje zatrudnienie
"Kto nie zainwestuje w nowe systemy, automatyzację, robotykę i AI to koszty pracy go zabiją" - uważa prezes.