AB: wzrost zysku netto
W drugim półroczu 2009 r. Grupa AB zanotowała 21 mln zł zysku netto.
W drugim półroczu 2009 r. Grupa AB zanotowała 21 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o ponad 9 proc. wobec tego samego okresu w poprzednim roku. Natomiast przychody ze sprzedaży spadły o 3 proc. w porównaniu z drugim półroczem 2008 r. Według zarządu jest to efekt ostrożnej polityki sprzedaży polegającej m. in. na szybkiej rotacji towarów.
W tym roku AB ma się skupić na rozwoju sprzedaży w sektorze przedsiębiorstw. Ostatnio dystrybutor uruchomił Centrum Kompetencyjne, które prowadzi szkolenia dla partnerów zajmujących się sprzedażą oprogramowania, sprzętu i usług. – Kryzys najmocniej uderzył w rynek przedsiębiorstw i instytucji, jednak liczymy, że w tym roku odmrożą one inwestycje w informatykę – uważa Zbigniew Mądry, dyrektor handlowy i członek zarządu Grupy AB. – Gdy tak się stanie, będziemy na to przygotowani.
W tym roku AB zamierza wdrożyć u siebie system klasy Intelligence Business, który ma usprawnić zarządzanie firmą. – Będzie to ogromny krok w kierunku wykorzystania wszystkich synergii, będących efektem przejęcia czesko-słowackiego holding ATC (w 2007 r.). – uważają przedstawiciele zarządu Grupy AB. Wdrożenie w Polsce ma być zakończone 1 lipca 2010 r. Rok później system ma być zainstalowany również w Czechach i na Słowacji.
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.