W drugim półroczu 2009 r. Grupa AB zanotowała 21 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o ponad 9 proc. wobec tego samego okresu w poprzednim roku. Natomiast przychody ze sprzedaży spadły o 3 proc. w porównaniu z drugim półroczem 2008 r. Według zarządu jest to efekt ostrożnej polityki sprzedaży polegającej m. in. na szybkiej rotacji towarów.

 

W tym roku AB ma się skupić na rozwoju sprzedaży w sektorze przedsiębiorstw. Ostatnio dystrybutor uruchomił Centrum Kompetencyjne, które prowadzi szkolenia dla partnerów zajmujących się sprzedażą oprogramowania, sprzętu i usług. – Kryzys najmocniej uderzył w rynek przedsiębiorstw i instytucji, jednak liczymy, że w tym roku odmrożą one inwestycje w informatykę – uważa Zbigniew Mądry, dyrektor handlowy i członek zarządu Grupy AB. – Gdy tak się stanie, będziemy na to przygotowani.

 

W tym roku AB zamierza wdrożyć u siebie system klasy Intelligence Business, który ma usprawnić zarządzanie firmą. – Będzie to ogromny krok w kierunku wykorzystania wszystkich synergii, będących efektem przejęcia czesko-słowackiego holding ATC (w 2007 r.). – uważają przedstawiciele zarządu Grupy AB. Wdrożenie w Polsce ma być zakończone 1 lipca 2010 r. Rok później system ma być zainstalowany również w Czechach i na Słowacji.