AB wprowadza nową markę do Polski
"Ze strategicznego punktu widzenia jest to dla nas jeden z najważniejszych rynków" - twierdzi regionalny szef producenta.
AB nawiązało współpracę z marką Tecno, poszerzając swoją ofertę o smartfony. W efekcie chiński producent rozpoczął działalność w Polsce.
Marka Tecno należy do Transsion Holdings z centralą w Shenzhen. Powstała w 2006 r. Producent oferuje urządzenia w 70 krajach na 5 kontynentach. Dotychczas były to głównie Azja, Ameryka Łacińska i Afryka. Polska jest jednym z pierwszych krajów w tej części świata, w którym Tecno będzie oferować swoje smartfony.
Tecno jest także producentem laptopów, słuchawek, zegarków i urządzeń smart home, działających w oparciu o własny ekosystem. Firmy nie wykluczają w przyszłości rozszerzenia oferty o inne linie produktowe.
„Polska jest jednym z pierwszych krajów w tej części świata, w którym Tecno będzie oferować swoje urządzenia. Wierzymy, że to doskonały krok w kierunku intensywnego rozwoju marki również w tej części globu. Ze strategicznego punktu widzenia jest to dla nas jeden z najważniejszych rynków” – zaznacza Paul Pan, Central-Eastern Europe General Manager Tecno.
W I kw. 2023 r. (III kw. roku 2022/2023) Grupa AB zwiększyła przychody w segmencie telco o 13 proc. r/r.
Cały holding Transsion, do którego należą też inne marki urządzeń mobilnych i akcesoriów (m.in. Itel, Infinix, Oraimo), generuje rocznie ok. 6,5 mld dol. przychodów.
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.