Skonsolidowany zysk netto AB po czterech kwartałach wyniósł 47,92 mln zł, to jest o kilka milionów mniej niż w roku 2010/2011 (52,7 mln zł). Jednakże według spółki po oczyszczeniu ze zdarzeń jednorazowych wynik netto z roku 2011/2012 był lepszy o 9 proc. Skonsolidowane przychody AB w Polsce wyniosły w roku 2011/2012 2,76 mld zł.

W II kwartale 2012 r. (IV kwartał roku finansowego 2011/2012) AB osiągnęło 963,17 mln zł skonsolidowanych przychodów oraz 7,91 mln zł zysku netto.

– Na wzrosty wyników duży wpływ miały nowe umowy dystrybucyjne i stałe poszerzanie oferty produktowej, praca nad efektywnością operacyjną firmy oraz bliska współpraca z resellerami. Odnotowaliśmy 12-procentowy wzrost liczby obsługiwanych klientów rok do roku – poinformował Andrzej Przybyło, prezes zarządu AB. W I poł. 2012 r. spółka odnotowała prawie 2 mld zł skonsolidowanych przychodów i ponad 16 mln zł zysku netto.

AB poinformowało, że – opierając biznes na podstawowej ofercie – kontynuuje dywersyfikację swojego portfela produktowego. Rozwija sprzedaż zaawansowanych produktów klasy korporacyjnej i usług biznesowych w chmurze oraz marek własnych, m.in. tabletów Triline – Stawiamy na te produkty i usługi, które potencjalnie są najbardziej zyskowne a popyt na nie stale rośnie – mówi szef spółki.

W tym roku ruszą przygotowania do budowy Centrum Dystrybucyjnego w Magnicach koło Wrocławia, po otrzymaniu pozwolenia na budowę oraz po podpisaniu umowy z Ministerstwem Gospodarki na dofinansowanie inwestycji w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Główne prace budowlane powinny rozpocząć się w połowie przyszłego roku, a przeprowadzka i uruchomienie Centrum Dystrybucyjnego jest planowana na okres 2014/2015. Wartość projektu ocenia się na 84 mln zł, z czego ok. 30 proc. stanowi dotacja z Unii Europejskiej.

– Realizacja inwestycji w Magnicach pozwoli podtrzymać dotychczasowe tempo rozwoju wewnętrznego w Grupie AB i umożliwić rozwój  nowych rodzajów usług – tłumaczy Andrzej Przybyło.