Grupa Passus w 2023 r. osiągnęła sprzedaż w wysokości 89,3 mln zł, czyli o 17 proc. więcej niż w 2022 r.

EBITDA wzrosła o 15 proc. w 2023 r., do 10,2 mln zł. Było to po części spowodowane znacznym – o 84-proc. – wzrostem amortyzacji. Amortyzowane koszty obciążyły wynik netto, który w 2023 r. zmniejszył się do 2,4 mln zł, podczas gdy w 2022 r. wyniósł 4,9 mln zł.

Głównym źródłem przychodów grupy w 2023 r. były usługi integracyjne, które odpowiadały za 66,5 mln zł sprzedaży – o 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Największą dynamiką wykazał się segment usług świadczonych w oparciu o chmurę AWS-u, który wzrósł w 2023 r. niemal dwukrotnie do 19,4 mln zł. Odpowiadająca za ten segment spółka Chaos Gears miała 3,5 mln zł zysku operacyjnego.

Realizuje jeden z największych w Europie projektów opartych o komercyjne zastosowanie Generative AI” – twierdzi Tadeusz Dudek, prezes Passusa – „Klientem jest międzynarodowy koncern chemiczny, zatrudniający ponad 10 tys. osób i posiadający blisko 70 zakładów produkcyjnych na świecie”.

Sprzedaż produktów własnych Passusa utrzymała się w 2023 r. na poziomie zbliżonym do 2022 r. i wyniosła ok. 3,4 mln zł. Natomiast inwestycja w te produkty pochłonęła w ub.r. ok. 6 mln zł, pochodzących ze środków własnych.

Było to mocno obciążające dla całej grupy” – przyznaje prezes Postanowiliśmy więc, że spółka Sycope będzie samodzielnie finansować swój rozwój i rozpoczęliśmy dla niej przegląd opcji strategicznych” – wyjaśnia szef grupy.

Wśród analizowanych opcji jest pozyskanie inwestora strategicznego i publiczna oferta akcji. W 2023 r. Passus przeniósł do spółki zależnej Sycope zorganizowaną część przedsiębiorstwa, związaną z tworzeniem i sprzedażą własnych produktów.