Według sprawozdania Komputronika za I poł. roku fiskalnego 2010/2011 (1 kwietnia – 30 września br.) klienci firmy zdecydowanie preferują urządzenia mobilne. Zarówno w 2009 r., jak i 2010 r. notebooki i netbooki były numerem 1 na liście najczęściej kupowanego sprzętu. Popyt na nie jest stabilny – rok temu komputery przenośne miały 40,8 proc. udziału w sprzedaży spółki (wartościowo), a w 2010 r. – 40,42 proc. Na drugim miejscu znalazły się komponenty do produkcji komputerów (14,55 proc. w 2009 r., 14,69 proc. w 2010 r.). Zmniejszyła się sprzedaż peryferii (drukarki, monitory, akcesoria), które w ub. roku osiągnęły 10,04 proc. udziału, a w 2010 r. – 8,72 proc. Spadło także zapotrzebowanie na komputery stacjonarne, które stanowiły 6,41 proc. sprzedaży Komputronika w 2009 r., a w roku bieżącym – 5,59 proc. Wzrósł natomiast udział oprogramowania z 4,81 proc. w ubiegłym roku do 5,52 proc. w 2010 r. Spółka stawia w tym segmencie na rozwiązania dla firm.

„Komputronik kontynuuje strategię budowania stabilnej pozycji w sektorze rozwiązań informatycznych dla biznesu” – napisano w sprawozdaniu. – „Spółka nastawia się na dostawę i wdrażanie rozwiązań szybko skalowalnych oraz nie wymagających dużych nakładów serwisowych. Komputronik planuje wzrost przychodów ze sprzedaży oprogramowania i usług na rynku małych i średnich przedsiębiorstw.’

W zestawieniu na dalszej pozycji znalazł się sprzęt sieciowy (2,58 proc. w 2009 r., 2,37 proc. w 2010 r.). Znacznie wzrósł popyt na elektronikę użytkową (1,70 proc. w 2009 r., 5,23 proc. w 2010 r.). Większa była sprzedaż materiałów eksploatacyjnych i nośników (4,21 proc. w ub. roku, 5,31 proc. w 2010 r.), co również jest efektem realizacji planów dystrybutora.

„Ważnym elementem strategii jest zwiększanie nacisku na sprzedaż materiałów eksploatacyjnych we wszystkich dostępnych kanałach’ – czytamy w komentarzu do wyników. – „Bardzo szeroka oferta opiera się na dostawcach produktów oryginalnych (OEM) takich jak HP, Canon, Samsung, Lexmark, Epson oraz na polskim producencie zamienników firmie BlackPoint”.

Najmniejszą sprzedaż Komputronik odnotował w 2010 r. w przypadku technologii mobilnych (2,39 proc.), technologii zaawansowanych (2,67 proc.), obudów i zasilaczy (1,13 proc.), telekomunikacji (0,41 proc.), AGD (0,47 proc.) i akcesoriów (0,35 proc.).