30. urodziny marki ThinkPad
W Fabryce Norblina w Warszawie przedstawiciele Lenovo oraz licznie zgromadzeni goście wspólnie celebrowali trzydzieste urodziny marki ThinkPad.
Wydarzenie otworzył Wojciech Zaskórski, General Manager w Lenovo Polska.
Dzięki wyjątkowej, stworzonej specjalnie z okazji wydarzenia wystawie, można było prześledzić ewolucję urządzeń z serii Think i obejrzeć cały szereg legendarnych modeli, jak ThinkPad T41, 570 czy X300, oraz najnowszych, ThinkPad Z16 , X1 Carbon 10. generacji, X1 Nano 2. generacji, aż do ThinkPad X1 Fold 16, czyli komputera z elastycznym ekranem.
– Dziś, w 2022 roku jesteśmy świadkami nie tyle ewolucji, a rewolucji. Przyspieszenie postępu technologicznego umożliwia nam podejrzenie prac technologii przyszłości, tworzonej przez inżynierów Lenovo. Jej najlepszym przykładem jest ThinkPad X1 Fold, pierwszy na świecie komputer z elastycznym ekranem, którego najnowszą wersję prezentujemy dziś po raz pierwszy w Polsce – mówił podczas wydarzenia w Fabryce Norblina Wojciech Zaskórski, General Manager w Lenovo Polska.
Historia marki rozpoczęła się w 1992 roku, gdy IBM wprowadził na rynek ThinkPad 700C. Kosztował wówczas 4000 dol. i miał procesor o taktowaniu 25 Mhz. Stał się przełomowym komputerem i odmienił oblicze biznesu na wiele lat.
Dziś ThinkPad rozwijany przez Lenovo jest kultową i znaną na całym świecie marką, która stała się synonimem legendarnej wytrzymałości. Do października br. sprzedano aż 200 mln laptopów tej serii. ThinkPady zmieniają sposób pracy w biznesie – są niezwykle mobilne, bezpieczne, wydajne i o ponadczasowym wyglądzie, wyznaczają branży standardy zrównoważonego rozwoju oraz udowadniają, że przywiązanie do marki może trwać przez dekady.
Wraz z rozszerzeniem oferty ThinkPad i pojawieniem się nowych segmentów klientów, przed Lenovo stanęły nowe wyzwania związane z jakością, a zespoły ds. zapewnienia produktów ThinkPad przystąpiły do pracy. Było jasne, że trzeba będzie stworzyć zupełnie nowy zakres testów. Powstały „testy tortur” i legendarna trwałość ThinkPada.
Limitowana jubileuszowa edycja
Lenovo z okazji 30. rocznicy marki ThinkPad zaprojektowało limitowaną edycję modelu ThinkPad X1 Carbon 10. generacji. Jubileuszowe egzemplarze posiadają tkaną z włókna węglowego górną pokrywę ze specjalnym logo w stylu retro, które znajduje się również pod klawiaturą. Laptopy otrzymały także specjalne jedwabne napisy 30th Anniversary Edition, opakowanie nadające się do recyklingu i utylizacji, naklejki ze specjalnej edycji, retro nakładki TrackPoint oraz kolekcjonerską książeczkę. Łącznie zostało wyprodukowanych 5000 egzemplarzy, z czego 100 sztuk będzie dostępnych na polskim rynku jeszcze w październiku.
Ponadto, z okazji 30. rocznicy powstania ThinkPada, Lenovo przeprowadziło globalne badanie Think, które ułatwi zrozumienie nawyków myślowych, pozwoli zidentyfikować luki w sposobie myślenia, a także odkryć nowe metody rozumowania dzięki wykorzystywaniu technologii, które mogą zmienić przyszłość ludzkości na korzyść.
Raport można pobrać tutaj.
Z kolei rozwiązania Lenovo ThinkSystem, które także obchodzą w tym roku 30 urodziny, są obecne zarówno w małych firmach, jak i największych i najbardziej wymagających korporacjach. Oferują wiodącą w branży niezawodność, największą elastyczność i w przełomowy sposób przyspieszają wydajność serwerów.
Działo się! Zapraszamy do obejrzenia filmu z wydarzenia
Podobne aktualności
Lenovo powróciło do wzrostu sprzedaży
Po 5 kwartałach spadków z rzędu (rok do roku), przychody Lenovo poszły w górę do ponad 15 mld dol.
Zadbaj o zdrowie, komfort pracownika i stwórz ergonomiczne stanowisko pracy z zestawem od Lenovo
Skorzystaj z promocji cenowej Lenovo na zestawy, które spełniają wymagania nowych przepisów BHP w zakresie stanowisk wyposażonych w monitory ekranowe.