Według firmy ze względu na częste zmiany algorytmów Google’a, pozycjonowanie stron staje się coraz trudniejsze. Właściciele serwisów mają jednak wpływ na ich miejsce w wynikach wyszukiwania. Wyliczono 10 najważniejszych błędów, których należy unikać:

1 – kopiowanie tekstów

Np. wklejanie opisów ściągniętych ze strony producenta. Roboty indeksujące Google’a bez problemu odnajdują duplikaty treści, obniżające wartość strony WWW według reguł wyszukiwarki.

2 – powtórzenia

Warto pracować nad tworzeniem niepowtarzalnych tekstów w opisach i tytułach. W większości systemów CMS można decydować o tym, co znajduje się w tzw. metatagach Title i Description. Dobrze więc, by każda podstrona miała unikatowy opis, odpowiadający jej zawartości i unikatową zawartość tagów.

3 – stare technologie

Nie należy stosować wychodzących z użycia technologii, jak tworzenie strony w oparciu o ramki (iframe) czy Flash. Tego typu elementy graficzne są, co do zasady, źle czytane przez roboty wyszukiwarki.
 

4 – linki wychodzące

Lepiej unikać wklejania linków wychodzących poza własną stronę. Gdy jest to konieczne, warto umieścić ich możliwie najmniej oraz zaopatrzyć w atrybut rel=’nofollow’, np.

<a href=’http://www.google.pl’ rel=’nofollow’>Google</a>

5 – nieaktualne linki

Serwis należy czyścić z linków, kierujących do nieistniejących już adresów własnych podstron lub zewnętrznych serwisów. Każde takie przekierowanie powoduje obniżenie wiarygodności strony według Google’a, a także w oczach użytkowników.

6 – czas ładowania

Każda strona WWW powinna wczytać się na średniej klasy sprzęcie i łączu w maksymalnie kilka sekund. Jeżeli trwa to dłużej, warto zastanowić się nad przyczyną, np. usunąć z niej grafiki o dużych rozmiarach. Czas ładowania można zmierzyć instalując wtyczki do przeglądarek, jak Page Load Time do Google Chrome.

7 – kopie stron

Nie wolno tworzyć wielu kopii stron pod różnymi adresami URL. Jeśli w witrynie znajdują się materiały, do których można dotrzeć przy użyciu różnych adresów URL, powinno się wybrać alternatywne sposoby wskazania kanonicznej (preferowanej) wersji strony.


8 – spamowanie własnej strony

Nie należy zapełniać stron listami słów kluczowych, stosować maskowania ani zamieszczać stron przeznaczonych tylko dla robotów. Jeśli witryna będzie zawierać elementy, linki lub teksty nieprzeznaczone dla odwiedzających, Google uzna je za niepożądane i może zignorować witrynę. Negatywnym przykładem jest umieszczanie tekstu w kolorze tła (pozostaje on niewidoczny dla człowieka, ale jest czytelny dla robota przeglądającego stronę).

9 – wersje językowe

Nie powinno się umieszczać wielojęzycznej treści w obrębie jednej domeny, np. twoja-domena.pl/de, twoja-domena.pl/eng. Przykładami wersji językowych pod adresami przyjaznymi wyszukiwarce są np. twoja-domena.de czy twoja-domena.co.uk.

10 – linkowanie

Nie warto wklejać linków do strony e-sklepu na mało wartościowych i niepowiązanych tematycznie serwisach. Należy unikać automatycznych systemów wymiany linków pomiędzy stronami (SWL). Lepsza jest prośba do znajomych o umieszczenie adresu strony na blogach i forach tematycznie powiązanych z serwisem e-sklepu czy firmy.

Ogicom podkreśla, że aby skutecznie wypozycjonować stronę w krótkim czasie, potrzebna jest fachowa wiedza i specjalistyczne narzędzia. Takie zadanie należy zlecić wyspecjalizowanej firmie. Najlepiej, gdy umowa jest tak skonstruowana, że e-sklep płaci tylko za efekt.