Rynek tabletów spadł o 7 proc., ale ożywił się przed świętami
"Producenci muszą priorytetowo traktować integrację generatywnych możliwości AI ze swoimi urządzeniami, aby utrzymać przewagę konkurencyjną" - radzi kierownik.
Preferencje klientów przesunęły się w kierunku urządzeń premium z większymi ekranami.
Według danych Canalysa w III kw. 2023 r. światowe dostawy tabletów osiągnęły 33 mln szt., co oznacza spadek o 7 proc. rok do roku. Jednak sekwencyjnie, wobec II kw. 2023 r., wzrost wyniósł 8 proc. Zdaniem analityków wskazuje to na ożywienie przed sezonem świątecznym i dobre wyniki nowych podmiotów na tym rynku. Wraz ze stabilizacją zapasów dostawy tabletów zaczynają systematycznie rosnąć.
„To dobrze wróży na nadchodzący sezon świąteczny, w którym dalsze przeceny i premiery nowych produktów spowodują powrót rynku do wzrostu rok do roku” – komentuje Himani Mukka, kierownik ds. badań w Canalysie.
Jak zauważa, nastąpiła zmiana preferencji w kierunku urządzeń premium z większymi ekranami, pod wpływem potrzeb użytkowników w zakresie produktywności i konsumpcji treści.
„Producenci tabletów muszą zacząć traktować priorytetowo integrację generatywnych możliwości sztucznej inteligencji ze swoimi urządzeniami, aby utrzymać przewagę konkurencyjną” – twierdzi kierownik.
Takie zmiany sygnalizowali już Apple i Samsung.
„Ponieważ zarówno komputery, jak i smartfony przygotowują się na znaczny postęp w zakresie sztucznej inteligencji na urządzeniach, producenci muszą dopilnować, by ich tablety dotrzymywały kroku, aby zapewnić spójność doświadczeń użytkowników i zachować interoperacyjność w całym ekosystemie urządzeń” – wskazuje przedstawicielka Canalysa.
Producenci smartfonów robią postępy na rynku tabletów
Zwłaszcza chińskie marki mają według Canalysa innowacyjne oferty i konkurencyjne ceny. W III kw. 2023 r. Huawei i Xiaomi wyprzedziły Amazona. Pierwsze miejsce zajął Apple, sprzedając 12,5 mln iPadów, co dało mu 38 proc. udziału w rynku. Xiaomi zadebiutowało w pierwszej piątce, z największym wzrostem spośród głównych dostawców.
Podobne aktualności
Tablety: liderzy rynku na minusie, rosną chińskie marki
Widać oznaki ożywienia na rynku. „Prawdziwe zyski przyjdą w kolejnym cyklu odświeżenia" - twierdzi ekspert.
Smartfony: silny wzrost po 10 trudnych kwartałach
"Poszukiwanie możliwości komercjalizacji fali generatywnej sztucznej inteligencji pozostaje kluczowe dla wszystkich graczy w ekosystemie urządzeń” - twierdzi ekspert.
Rok 2024 dobrze rozpoczął się na rynku PC
"W nadchodzących kwartałach rynek będzie rósł w siłę" - taką dobrą wiadomość dla branży ma analityk.