Rynek wideokonferencji będzie rósł dwucyfrowo do 2027 r.
Trendy zwiększające inwestycje w kolejnych latach dobrze widać już teraz - według prognozy.
Rozwiązania do wideokonferencji będą wdrażane przede wszystkim do komunikacji w firmach.
Światowy rynek wideokonferencji do 2027 r. będzie rósł w średnim tempie 12,6 proc. rocznie, osiągając wartość 19,1 mld dol. do 2027 r, czyli blisko dwukrotnie większą niż w 2022 r. (10,6 mld dol.) – według MarketsandMarkets. Jest to suma wydatków na sprzęt, rozwiązania i usługi.
Trendy zwiększające inwestycje w kolejnych latach dobrze widać już teraz – to globalizacja biznesu, co wymaga odpowiednich narzędzi komunikacji, jak i zapotrzebowanie na pracowników zdalnych.
Jako kolejne czynniki wymieniono rozwój telemedycyny i edukacji online w dużych krajach rozwijających się, jak Brazylia i Indie. Także coraz więcej międzynarodowych warsztatów i seminariów online przyczyni się do kolejnych wdrożeń.
Raport analizuje trzy zasadnicze zastosowania wideokonferencji: komunikacja korporacyjna, szkolenia i rozwój oraz marketing i zaangażowanie klientów.
Przewiduje się, że w segment komunikacji korporacyjnej pozostanie największym rynkiem do 2027 r. Będzie wciąż rosnąć w związku z potrzebą firm, by ułatwić komunikację zarówno wewnątrz organizacji, jak i na zewnątrz.
Jeśli chodzi o branże, to segment opieki zdrowotnej i nauk przyrodniczych, osiągnie najszybszy wzrost wydatków na wideokonferencje w najbliższych 5 latach, jak też co ciekawe będzie największym rynkiem wertykalnym – według prognozy.
Rosnące wydatki mają wynikać z potrzeby lepszego szkolenia personelu medycznego oraz usprawnienia komunikacji z placówkami służby zdrowia i specjalistami. Jak stwierdzono, wraz z upowszechnieniem się telemedycyny segment opieki zdrowotnej i nauk przyrodniczych coraz szerzej wykorzystuje rozwiązania wideokonferencyjne.
Podobne aktualności
Rynek edge computingu wzrośnie o 80 proc. w ciągu 5 lat
Wydatki na oprogramowanie powinny zwiększać się najszybciej.
Spadek rynku rozwiązań do bezprzewodowej prezentacji. Rośnie konkurencja
Popularność konferencji bezprzewodowych (WCF) jest wyzwaniem dla dominacji rozwiązań do bezprzewodowej prezentacji (WPS).
180 mld dol. na analizę ryzyka
Wydatki na oprogramowanie i usługi na ten cel wzrosną 3-krotnie w ciągu 5 lat.