HPE kupuje za prawie 1 mld dol.
Przejęcie wpisuje się w trendy na rynku związane z "nową normalnością" w czasach pandemii.
HPE za 925 mln dol. kupuje Silver Peak, firmę specjalizującą się w SD-WAN, założoną w 2004 r. Jej technologia zostanie połączona z rozwiązaniami Aruby, opartymi na sieciach definiowanych programowo, które są przeznaczone dla rozproszonych oddziałów. Mają ułatwić wdrożenia i zapewnić odpowiednią infrastrukturę do pracy zdalnej.
CEO HPE Antonio Neri tłumaczy, że przejęcie przyspiesza realizację strategii edge-to-cloud. Nowy nabytek ma pomóc klientom w modernizacji i transformacji sieci, umożliwiając bezpieczne połączenia ze skrajów do chmury.
Według Silver Peak jej rozwiązania pomagają przedsiębiorstwom i dostawcom usług w migracji do SD-WAN klasy korporacyjnej, jednocześnie znacznie poprawiając bezpieczeństwo, wydajność aplikacji i obniżając koszty.
Keerti Melkote, założyciel Aruby, a obecnie szef segmentu Intelligent Edge w HPE, przekonuje, że zapotrzebowanie na architekturę łączącą skraje sieci i chmurę nigdy nie było ważniejsze, ponieważ przedsiębiorstwa zamierzają rozbudować komunikację z lokalnymi oddziałami i zapewnić pracownikom bezpieczną pracę z domu.
Ten trend zdają się potwierdzać prognozy. Według SD Group wartość rynku SD-WAN będzie rosła średnio o 20 proc. co roku w ciągu najbliższych 4 lat, z 2,3 mld dol. w 2020 r. do prawie 5 mld dol. w 2024 r.
Dzięki nowemu nabytkowi Aruba zaoszczędziła 1,5 roku do 2 lat pracy nad budową takich możliwości SD-WAN. Znacznie i wzmocni swoją pozycję na rynku wobec Cisco w segmencie sieci definiowanych programowo – wynika z opinii amerykańskich partnerów HPE w CRN USA – ponieważ jest w stanie dostarczyć bardziej konkurencyjną ofertę klientom.
W 2019 r. Silver Peak zastąpił Cisco na pozycji lidera Magic Quadrant Gartnera dla infrastruktury WAN Egde. Arubę w tym zestawieniu określono niszowym graczem.
Podobne aktualności
Pionier bezpieczeństwa AI – Darktrace sprzedany za 5,3 mld dol.
Dołączy do portfolio specjalistów od cyberbezpieczeństwa, należących do Thoma Bravo.
Sygnity zwiększyło zysk o ok. 40 proc.
Sprzedaż i zysk grupy w I kw. br. były wyższe niż przed rokiem, z tym że wynik poprawiły przejęte spółki.
65 proc. polskich firm nie mierzy efektywności wdrożeń AI
Już ponad jedna czwarta firm w Polsce wdrożyła narzędzia AI, a kolejne 30 proc. zrobi to w tym roku. Jednak większość używających tej technologii nawet nie sprawdza, czy jest ona efektywna.