Huawei: rekordowy wzrost biznesu konsumenckiego
Przychody grupy konsumenckiej Huawei w 2015 r. przekroczyły 20 mld dol. - to o blisko 70 proc. więcej niż w 2014 r.
Firma poinformowała, że w całym 2015 r. dostarczyła na rynek 108 mln smartfonów – o 44 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego – i stała się wiodącym chińskim producentem w tym segmencie.
Według producenta dobry wynik jest efektem inwestycji w badania i rozwój. Huawei założył 26 laboratoriów na świecie, m.in. w Niemczech, Szwecji, Rosji. W 2014 r. zainwestował 14,2 proc. rocznych dochodów w R&D, zabezpieczając prawie 77 tys. patentów i wdrażając 18 tys. z nich w swoich urządzeniach.
Consumer Business Group to jedna z trzech grup biznesowych Huawei, obok Enterprise i Carrier. Ta ostatnia, specjalizująca się w rozwiązaniach infrastruktury dla operatorów telekomunikacyjnych, generuje większość obrotów korporacji (w 2014 r. – 2/3 przychodów).
Według prognozy firmy z końca grudnia przychody Huawei w całym 2015 r. wyniosły 60 mld dol., co oznacza wzrost o 35 proc. w porównaniu z 2014 r. W 2018 r. korporacja zamierza osiągnąć 70 mld dol. przychodów.
Podobne aktualności
Huawei podwoiło zyski. Blisko 100 mld dol. przychodów
"W ciągu ostatnich kilku lat wiele przeszliśmy, ale dzięki wyzwaniom udało nam się rozwinąć" - komentuje rotacyjny przewodniczący Huawei.
Amazon i Huawei kończą sądowe spory patentowe
Zawarto globalną umowę patentową. Amazon nie musi już martwić się pozwami.
Huawei Polska zawarł porozumienie ws. zużytej elektroniki
Koncern będzie współpracować z firmą wywodzącą się z Polski.