AB: sprzedaż w górę
W III kw. 2012 r. skonsolidowane przychody AB wyniosły 1,12 mld zł, o 19 proc. więcej niż rok wcześniej. Nie udało się jednak wypracować większego zysku.
Zysk netto AB w III kw. 2012 r. wyniósł 9,3 mln zł wobec 10,1 mln zł w III kw. 2011 r. Zysk operacyjny spadł o ponad 40 proc. do 11,9 mln zł. Według spółki przychody w Polsce wzrosły o ponad 27 proc. – Nasze obroty pokazują, że rynek dystrybucji IT wciąż dynamicznie się rozwija – komentuje Andrzej Przybyło, prezes zarządu AB.
Największy wzrost sprzedaży odnotowano w takich grupach produktowych, jak: komponenty komputerowe (+44 proc.), akcesoria (+49 proc.), serwery, pamięci masowe (+63 proc.) oraz urządzenia sieciowe (+122 proc.). Stosunek kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu do przychodów w Grupie AB wyniósł 2 proc. i zdaniem spółki należy do najniższych w branży dystrybucji IT w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
– Od 2 lat w spółce AB utrzymujemy wskaźnik kosztów SG&A poniżej 2 proc. (obecnie 1,8 proc.). Będąc konsekwentni w utrzymaniu wysokiej dyscypliny kosztowej w Grupie notujemy również stały spadek tych kosztów w Czechach – tylko w przeciągu ostatnich 2 lat wskaźnik kosztów SG&A spadł w ATC o ponad 14 proc. – mówi Grzegorz Ochędzan, Dyrektor Finansowy i członek zarządu AB.
Spółka poinformowała także, że wskaźnik rotacji zapasów mierzony w dniach poprawił się o 25 proc. na przestrzeni ostatnich 2 lat.
Podobne aktualności
Koniunktura na rynku będzie sprzyjać AB
W kolejnych kwartałach wyniki spółki będą napędzane kilkoma czynnikami - przewidują analitycy.
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.