Spółka Sferis Marketing SA z siedzibą w Zamieniu (dawniej Action Games Lab SA) zostanie przekształcona w spółkę z o.o. – poinformował zarząd Actionu.

Wyjaśnia tę decyzję zamiarem dalszego ograniczenia kosztów funkcjonowania grupy kapitałowej. Zapewnia, że przekształcenie nie wpłynie na funkcjonowanie Sferis Marketing i dotychczasowe prawa Actionu w tej spółce. Udział i liczba głosów (oraz zakres innych praw korporacyjnych) spółki w Sferis Marketing pozostanie bez zmian. Spółka została powołana w końcu 2011 r. jako Action Games Lab, zajmująca się usługami reklamy i produkcją gier komputerowych. Główni udziałowcy to prezes Piotr Bieliński (60 proc.) i Action SA (40 proc.), z tym że proporcje głosów rozkładają się 75:25. Spółka osiągnęła w 2019 r. 77 tys. zł zysku brutto i 158 tys. zł EBIDTA.

W szczególności według zarządu Actionu przekształcenie Sferis Marketing w spółkę z o.o. pozwoli uniknąć takich obowiązkowych wydatków w spółce akcyjnej, jak koszt badania sprawozdań finansowych przez biegłego rewidenta, rejestracji akcji i obsługi akcjonariuszy oraz wynagrodzeń rady nadzorczej.

Action zapewnia jednocześnie, że koszty procedury przekształceniowej nie będą wysokie. 

W I kw. 2020 r. grupa Action wypracowała 1,59 mln zł zysku netto dla akcjonariuszy, przy przychodach większych o 33 proc. niż rok wcześniej (467,6 mln zł).