Nowym szefem Xerox Polska jest od początku 2003 roku Sacha Laassiri. Wcześniej pracował w dziale sprzedaży (systemy druku cyfrowego i usługi outsourcingowe) francuskiego Xeroksa. Sacha Laassiri przejął funkcję dyrektora generalnego Xeroksa od Swapana Chaudhuriego, który był związany z polskim biurem producenta przez 12 lat. Rezygnacja Swapana Chaudhuriego ze stanowiska szefa Xeroksa w Polsce nie oznacza jednak, że nie będzie już współpracował z producentem. W styczniu 2003 r. stanął na czele spółki Xteam, nowego partnera handlowego Xeroksa. Firmie tej powierzono sprzedaż urządzeń i rozwiązań do druku cyfrowego przeznaczonych dla wydawnictw i przedsiębiorstw poligraficznych. Xteam jest niezależną kapitałowo spółką o statusie autoryzowanego koncesjonera Xeroksa.

Xteam zatrudnia tych samych pracowników, którzy przed utworzeniem spółki zajmowali się sprzedażą systemów druku cyfrowego w Xeroksie. Jest wyłącznym przedstawicielem producenta na polskim rynku poligraficznym i wydawniczym. Wydzielenie części biznesu i powierzenie jej niezależnej spółce pozwoli mu dotrzeć do większej liczby klientów, niż gdyby robił to własnym siłami. Firmy poligraficzne i wydawnictwa należą do najważniejszych klientów Xeroksa. Wartość sprzedaży producenta na świecie w tym sektorze wynosi 4 mln złotych, co stanowi 25 proc. jego obrotów. Zarządzający Xteamem Swapan Chaudhuri poinformował, że będzie szukał wśród polskich firm partnerów do sprzedaży systemów druku cyfrowego. Jego zdaniem w kraju jest 10 tys. potencjalnych klientów Xteama – przedsiębiorstw zajmujących się poligrafią i działalnością wydawniczą.

Przekazanie niektórych działań firmie zewnętrznej jest częścią planu restrukturyzacji Xeroksa na 2003 rok. Producent już od kilku lat szuka oszczędności, od 1999 r. zmaga się z kryzysem. Strata netto Xeroksa w Polsce wyniosła wtedy 22,6 mln złotych. Firma w ramach strategii 'uzdrowienia’ zwolniła pracowników (w Polsce w porównaniu z 1996 rokiem zredukowano połowę etatów) i zrezygnowała z niedochodowej produkcji i sprzedaży atramentówek. Za najważniejszy rodzaj działalności Xerox uznał produkcję systemów do wysokonakładowego druku cyfrowego, drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych dla przedsiębiorstw.

Restrukturyzacja pomogła o tyle, że w 2000 roku zysk Xeroksa na polskim rynku wyniósł 6,7 mln złotych, a w 2001 r. – 12 mln złotych. Przychody Xeroksa w skali globalnej w 2001 r. wyniosły 17 mld dol., jednak zanotował stratę w wysokości 17 mln dol.

Wyniki finansowe firmy za ubiegły rok w chwili oddawania numeru do druku nie były jeszcze znane. Wiadomo jedynie, że producent zakończył go obrotami w wysokości 137,5 mln złotych (w 2001 r. wyniosły 114,4 mln zł). Rentowność jednak wzrosła tylko o 1 procent (z 11 proc. w 2001 r. do 12 proc. w 2002 r.). Xerox zakłada, że w roku 2003 będzie ona wyższa niż w poprzednim również tylko o 1 procent.