Naszą siłą jest
elastyczność i jakość –

przekonuje Krzysztof Wójciak, dyrektor zarządzający Modecomu. – Do każdego
klienta podchodzimy indywidualnie, dostosowując konfigurację do aktualnych
oczekiwań użytkowników.

W efekcie polska firma wypuszcza na rynek tablety,
które nie są najtańsze, ale – jak zapewnia szef spółki – cechują się
doskonałym stosunkiem jakości do ceny. W bieżącym roku Modecom wprowadził na
rynek pierwsze tablety z czterordzeniowym procesorem AllWinner A31
i 8-rdzeniowym układem graficznym, które umożliwiają odtwarzanie plików wideo
o rozdzielczości 4096 x 2160 pikseli. Wysoką jakość obrazu zapewnia
wyświetlacz IPS2 (2048 x 1536 pikseli). Tablety z serii X4 mają zestaw
dodatkowych funkcji, co ma ułatwiać dopasowanie oferty do preferencji
rozmaitych grup odbiorców.

 

Cztery rdzenie z plusem

Na
przełomie kwietnia i maja 2013 r. Modecom planuje wprowadzić do
oferty kolejne urządzenia, które ze względu na zróżnicowane parametry są
przeznaczone dla rozmaitych użytkowników – zgodnie z przyjętą przez
producenta strategią. Będzie rozwijana oferta tabletów X4: w sprzedaży
pojawi się budżetowy 10-calowy model (przewidywana cena to 829
– 849 zł brutto) oraz 9,7-calowa wersja z ekranem QXGA
i modemem 3G+. Ponieważ rosną oczekiwania klientów dotyczące wydajności,
Modecom wprowadzi na rynek także całkowicie nową serię X4+, którą będzie
wyróżniać najszybszy obecnie 4-rdzeniowy procesor RK3188 (1,6 GHz).

 

Przyspieszanie Internetu

Według producenta kolejne kwartały będą stać pod znakiem
rosnącego popytu na tablety z wbudowanym modemem. – Przyspieszenie
Internetu w urządzeniach mobilnych to kolejna wyznaczona przez Modecom
droga, którą będziemy podążać w 2013 roku
– mówi Krzysztof
Wójciak.

Odpowiedzią na
sygnalizowany przez producenta trend jest wypuszczenie większej liczby modeli
z wbudowanym modemem 3G. Oprócz wspomnianego już tabletu z serii X4
Modecom poszerzy asortyment o sprzęt z modemem umożliwiającym
pobieranie danych z prędkością nawet do 21,1 Mb/s. W razie potrzeby
takich urządzeń można używać do szybkich transmisji danych, rozmów telefonicznych
czy wysyłania SMS-ów. Urządzenia wejdą do oferty już wkrótce, a zatem
należy się spodziewać wiosennej ofensywy producenta na rynku tabletów.
W tym samym czasie Modecom wprowadzi nowości w kilku seriach. To nie
koniec. Wytwórca przewiduje, że będzie zwiększać się zapotrzebowanie klientów
na tablety z LTE. Zapowiedział wprowadzenie takich modeli na rynek już
w bieżącym roku.


Krzysztof Wójciak


Krzysztof Wójciak

dyrektor zarządzający Modecomu

Klienci wolą zapłacić więcej, by mieć dobry, sprawdzony
i dopracowany sprzęt, ale tańszy niż np. A-brandy. Jesteśmy elastyczni,
tzn. możemy oferować mniejsze, dostosowane do wymagań użytkowników serie.
Ponadto szybciej wprowadzamy nowości, częściej odświeżamy linie produktowe
– to u nas w praktyce kwestia kilku tygodni, podczas gdy inni
producenci potrzebują na to o wiele więcej czasu.