Kaseya – usługi IT mają wielką przyszłość
Zarówno większe, jak i mniejsze przedsiębiorstwa chcą korzystać z zaawansowanych usług IT. Wiedzą już, że z ich dostarczaniem same sobie nie poradzą.
Kaseya jest liderem na rynku rozwiązań RMM (Remote Monitoring and Management), a misją firmy jest daleko idące uproszczenie zarządzania infrastrukturą IT. Rozwiązania tej marki ułatwiają życie działom informatycznym w przedsiębiorstwach, których pracownicy – z powodu kurczących się budżetów – zmagają się z nadmiarem obowiązków. Wykorzystując oprogramowanie Kaseya, personel IT nie traci czasu na powtarzające się zadania, które trzeba wykonać manualnie. Może też zapobiegać problemom, jeszcze zanim się pojawią.
Z wydajnych narzędzi producenta korzystają też firmy, których biznes polega na świadczeniu usług zarządzania IT w modelu outsourcingowym. Zarówno te już działające na rynku w charakterze MSP (Managed Service Provider), jak i dopiero rozpoczynające tego typu działalność szukają nowych źródeł dochodu i możliwości na zwiększenie swoich marż.
Przewagę nad konkurencją daje amerykańskiemu producentowi zintegrowanie najpotrzebniejszych narzędzi w jednym centralnie zarządzanym systemie, gdzie każdy moduł jest połączony z innymi. Podstawą systemu jest przy tym bezpieczeństwo i prostota obsługi. Obecnie rozwiązania Kaseya wykorzystuje już ponad 10 tys. klientów na całym świecie, reprezentujących najróżniejsze branże.
Nowa jakość w zdalnym zarządzaniu i monitoringu
Kaseya VSA to obejmujące także chmurę obliczeniową rozwiązanie do zarządzania IT, zdalnego monitoringu i ochrony sieci, które dostarcza narzędzia dostawcom zewnętrznych usług IT (MSP) oraz działom informatycznym w przedsiębiorstwach. Automatyzując zadania i procesy IT, sprawia, że kontrola systemów informatycznych jest bezpieczna i efektywna kosztowo. Co istotne, wykonanie określonego zadania na tysiącu maszyn zajmuje tyle samo czasu, co na jednej.
Kaseya VSA umożliwia m.in. automatyzację procesów, zdalną kontrolę systemów, aplikacji i urządzeń, bezagentowy monitoring sieci, zarządzanie aktualizacjami oprogramowania, disaster recovery i ochronę antywirusową. Platforma może być szybko wdrożona, a jej użycie jest intuicyjne, więc przedsiębiorstwa nie doświadczają związanych z jej implementacją przestojów ani zakłóceń ciągłości biznesowej.
Co bardzo istotne, w ramach Kaseya Technology Alliance producent zapewnia łatwą integrację swojego systemu z wiodącymi rozwiązaniami firm trzecich, takich jak: Eset, Kaspersky, APC, Intel, Dell, Veeam, StorageCraft.
Kompletna oferta rozwiązań dla MSP
W portfolio produktowym – oprócz opisanego Kaseya VSA – jest wiele innych rozwiązań zaspokających wszystkie potrzeby przedsiębiorcy, którego interesuje kompletna oferta outsourcingu IT dla firm dowolnej wielkości.
Gdy MSP chce zarządzać systemami IT w przedsiębiorstwach, ani przez moment nie może stracić kontroli nad własną firmą. Z tego względu rozwiązanie Kaseya BMS do zarządzania biznesem w przedsiębiorstwie IT zaprojektowano, by usługodawcy mogli więcej czasu poświęcać na sprzedawanie i dostarczanie usług. Choć wszystkie biurowe prace – takie jak CRM, service desk, zarządzanie projektami czy billing – są bardzo istotne w biznesie MSP, to nie generują one przychodów ani nie poszerzają oferty. Dzięki Kaseya BMS usługodawca może zwiększyć skuteczność prowadzenia swojej firmy, radykalnie ograniczając koszty operacyjne. Dodatkowym atutem jest możliwość integracji BMS z platformą IT Glue, dzięki czemu praca z dokumentacją IT staje się łatwa i efektywna.
Z kolei Kaseya Traverse to skalowalna platforma monitorująca infrastrukturę sieciową. Umożliwia optymalizację operacji IT oraz szybką reakcję na spadki wydajności usługi powiązanej z konkretnym elementem infrastruktury lub jej całkowite wyłączenie. Traverse daje kontrolę nad prywatnymi i hybrydowymi chmurami, maszynami wirtualnymi, infrastrukturą sieciową i centrami danych. Dzięki niej możliwa jest identyfikacja problemów, zanim ich skutki odczują użytkownicy.
W przypadku chmur publicznych pomocą będzie rozwiązanie Kaseya Unigma, które ułatwi kontrolę zasobów AWS, Azure i Google, eliminując złożoność środowiska i integrując zarządzanie nimi.
Kolejny produkt – Kaseya AuthAnvil – chroni to, co jest w firmach najcenniejszym zasobem: ich dane. Minimalizuje ryzyko związane z przechwyceniem haseł, czyniąc zarządzanie danymi uwierzytelniającymi łatwiejszym i efektywniejszym. Zapewnia zautomatyzowany dostęp do zasobów, integrując mechanizm pojedynczego uwierzytelniania (single sign-on), zarządzanie hasłami oraz uwierzytelnianie wieloskładnikowe (multi-factor authentication).
Migracja, zarządzanie i administrowanie pakietem aplikacji Microsoft Office 365 może być pracochłonne, szczególnie gdy wykorzystuje się do tego Windows Powershell. Kaseya 365 Command ułatwia te zadania, oferując narzędzia zaprojektowane do pracy w środowisku chmurowym.
Wszystkie rozwiązania Kaseya zapewniają usługodawcom skalowalność. MSP może zacząć od 100 maszyn, by następnie – wraz ze wzrostem biznesu – łatwo rozszerzać system. Dogodne warunki współpracy pozwalają m.in. na płatność miesięczną za systemy Kaseya, bez konieczności ponoszenia wydatków z góry.
System Kaseya można rozbudować o opcjonalne moduły ochrony antywirusowej (Kaspersky), ochrony przed malware’em (Malwarbytes) oraz o backup stacji i serwerów (Acronis), a także backup bazujący na chmurze. Dzięki temu MSP może zaoferować klientowi pełne zarządzanie infrastrukturą IT wraz z ochroną zasobów/infrastruktury, a także zapewnić backup i stały monitoring wszystkich najważniejszych usług i aplikacji. Dystrybutorem Kaseya w Polsce jest Vida.
>>> Trzy pytania do…
Andrzeja Taraska, country managera Kaseya
CRN Dlaczego biznes MSP jest obecnie tak rozwojowy?
Andrzej Tarasek Informatyka od lat rozwija się niesłychanie dynamicznie i przedsiębiorstwo, które chce być konkurencyjne, nie może pozwolić sobie na zaniedbania w tym obszarze. Ponieważ systemy IT są coraz bardziej zaawansowane i złożone, wymagają posiadania wielu specjalistów. Trudno, by jedna osoba była ekspertem od zarządzania stacjami roboczymi, serwerami, programami ERP i korporacyjnymi systemami bezpieczeństwa. Ostatecznie bardziej opłacalnym rozwiązaniem staje się wybór firmy zewnętrznej, która posiada wymaganą wiedzę oraz specjalistów w każdej dziedzinie. Z tego względu w Europie w sektorze usług outsourcingu IT od dwóch lat notowane są dwucyfrowe wzrosty; są one coraz bardziej popularne także w Polsce.
CRN Co usługodawcom oferuje Kaseya?
Andrzej Tarasek Kaseya jest liderem rynku rozwiązań dla firm outsourcingowych. System Kaseya VSA był tworzony do pracy w sieci rozproszonej, nie wymaga VPN oraz zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa zarówno klientom, jak i usługodawcom. Nie ważne, czy obsługujemy jedną firmę z tysiącem komputerów, czy stu klientów z dziesięcioma każdy – jeden inżynier jest w stanie wykonać pracę, do której wcześniej potrzebny był sztab ludzi. Dodatkowo automatyzacja umożliwia przeprowadzenie skomplikowanych operacji od razu na setkach lub tysiącach maszyn. Błyskawiczna instalacja zapewnia usługodawcy natychmiastowe zaoferowanie pełnego zakresu usług kolejnym pozyskanym klientom. W efekcie minimalizujemy czas i zaangażowanie, a maksymalizujemy przychody – chyba nie ma lepszej rekomendacji dla menedżerów i właścicieli firm informatycznych.
CRN Na jakie korzyści mogą liczyć firmy wybierające rozwiązania Kaseya i decydujące się na współpracę z wami?
Andrzej Tarasek Z jednej strony zyskują przewagę technologiczną. Posiadając platformę Kaseya, mogą świadczyć usługi, jakich nie oferuje konkurencja używająca prostszych narzędzi do zdalnego dostępu. Dodatkowo mogą zaoferować klientom ochronę przed wirusami i malware’em, kilka rodzajów backupu oraz zarządzanie urządzeniami mobilnymi. Kaseya to platforma otwarta, mająca wtyczki do najpopularniejszych programów firm trzecich, a to daje oszczędność czasu. Świetnie sprawdza się także w monitoringu kluczowych systemów przedsiębiorstwa, zapewniając wysoki poziom SLA. Z drugiej strony Kaseya oferuje swoim użytkownikom olbrzymie know-how. Często firmy outsourcingowe nie wykorzystują swojego potencjału, bo nie potrafią zaoferować klientom usług, za które ci chętnie by zapłacili. Wiedza, oparta na doświadczeniach MSP z całego świata, okazuje się więc równie cenna jak samo rozwiązanie. Wszyscy użytkownicy Kaseya mają zapewnioną pomoc w języku polskim, a także możliwość skorzystania z certyfikowanych szkoleń.
Więcej informacji: http://www.vida.pl/
Podobne artykuły
Sophos: ochrona małych i średnich sieci
Jak wynika z ubiegłorocznych danych Sophosa, niemal co trzeci polski przedsiębiorca deklaruje, że nie stać go na zwiększenie liczby specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa. Z myślą o nich producent przygotował zestaw łatwych w obsłudze narzędzi ochronnych, które są oferowane przez jego partnerów w formie usługi.
DAGMA Top Partner Summit 2024: jak dopieścić klientów
DAGMA Bezpieczeństwo IT rozpoczęła nowy rok od spotkania z partnerami. Firma podczas wydarzenia odbywającego się w Muzeum Śląskim w Katowicach poinformowała o zmianach w dziale technicznym, strategii sprzedaży produktów, a także nagrodziła wyróżniających się resellerów.
Infrastruktura w modelu usługowym: czy i kiedy?
Kolejną rewolucją w branży IT – niemalże na miarę chmury – miała być dostępność zaawansowanych rozwiązań infrastrukturalnych w formie usługi rozliczanej abonamentowo. Oferta ta w niektórych krajach została przyjęta nadspodziewanie dobrze, ale wygląda na to, że w Polsce jeszcze na nią za wcześnie.