Wydatki na infrastrukturę cloud w Chinach osiągnęły rekordowy poziom 4,3 mld dol. w II kw. br. – wynika z danych Canalysa. Oznacza to wzrost o 70 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2019 r. Państwo Środka jest więc na drugim miejscu (po USA) pod względem udziału w światowym rynku usług chmurowych (12,4 proc.). Największym beneficjentem wzmożonego popytu jest Alibaba Cloud (40,1 proc. udziałów w chińskim rynku). Kolejne miejsca przypadają Huawei Cloud (15,5 proc.) i Tencent Cloud (15,1 proc.), czwartym zaś największym dostawcą jest Baidu AI Cloud (8 proc.). Wzmożone inwestycje w chmurę, w tym rozwój sieci data center, to w dużym stopniu efekt stymulowania tego rynku przez chiński rząd, a z drugiej przyspieszona cyfrowa transformacja firm w związku z COVID-19 – podkreślają analitycy Canalysa.

Brainly, największa na świecie internetowa społeczność uczniów i ekspertów, podzieliła się swoimi doświadczeniami dotyczącymi przejścia na platformę Amazon Web Services. Z oficjalnych danych wynika, że koszty wirtualnych serwerów spadły o 60 proc., natomiast nastąpił wzrost niezawodności do 99,98 proc., a koszty operacyjne zmalały aż o połowę. Brainly świadczy swoje usługi przy wykorzystaniu Amazon EC2 Reserved Instances i Spot Instances, a także usługi Amazon ElastiCache oraz Amazon Elastic Kubernetes Service. Decyzja o całkowitym zdaniu się na AWS została podjęta, gdy liczba serwerów Brainly w modelu on-premise przekroczyła 100, co zaczęło przerastać możliwości obsługi ze strony relatywnie małego działu IT.

Santander Bank Polska przy wsparciu Accenture, wdrożył system Salesforce CRM bazujący na rozwiązaniu chmurowym. Nowa platforma zwiększy efektywność obsługi spraw klientów firmowych, a doradcy banku dzięki aplikacji mobilnej mogą obsługiwać duże firmy i korporacje zdalnie, poza oddziałem. Dzięki nowemu CRM w chmurze, klienci firmowi będą mogli załatwić większość swoich spraw przy jednorazowym kontakcie z bankiem, gdyż w jednym miejscu zbierane będą wszelkie interakcje ze wszystkich kanałów, którymi klient kontaktuje się z bankiem. Z kolei dla banku nowe narzędzie to również znaczące usprawnienie współpracy pomiędzy zespołami doradców operacyjnych i sprzedażowych, które dodatkowo umożliwi pracownikom prowadzącym obsługę klientów poza oddziałami banku wykonywanie niezbędnych operacji zdalnie – na urządzeniach mobilnych (źródło: ISBnews).

Equinix uzyskał status Google Cloud Premier Partner, co ma umożliwić klientom tego dostawcy łatwiejsze nawiązywanie połączeń i migrację priorytetowych obciążeń na platformę Google Cloud. Połączenie platformy Equinix Cloud Exchange Fabric (ECX Fabric) i usług Google Cloud Interconnect pozwala tworzyć bardziej elastyczne i skalowalne usługi w hybrydowych środowiskach wielochmurowych. Integracja rozwiązań Equinix SmartKey i Google Cloud External Key Manager (EKM) zapewnia natomiast klientom bezpieczne usługi przechowywania kluczy, szyfrowania i tokenizacji. Ułatwia to także specjalistom Equinixa spełnianie wymagań w zakresie nadzoru i zgodności z przepisami na „cyfrowym brzegu” — blisko chmury i operatorów. Equinix obsługuje obecnie ponad 35 proc. prywatnych połączeń bezpośrednich z platformą Google Cloud. Są one realizowane za poś-rednictwem dedykowanych usług dla firm lub partnerskich usług GCI.

Google Cloud to najczęściej wybierana platforma na świecie przez retailerów oraz e-tailerów – wynika z raportu „Cloud Channel Analysis”. To efekt przemyślanej i dobrze egzekwowanej wertykalnej strategii, w ramach której retail stanowi jeden z kluczowych segmentów gospodarki. Jednocześnie dostawca zbudował sieć lokalnych integratorów, którzy zapewniają mu dobre dotarcie do klientów retailowych. Jednym z większych sukcesów było podpisanie długoletniego kontraktu z BestBuy, a w gronie użytkowników Google Cloud są też takie tuzy, jak: Costco (trzecia największa sieć handlu detalicznego w USA) czy Metro AG. W związku z tegorocznym lockdownem wielu retailerów znacząco zwiększyło skalę działania w modelu e-commerce, z korzyścią dla Google Cloud, ale też wszystkich pozostałych dostawców platform chmurowych.

Asseco Poland przy wsparciu IBM-a, Google Cloud i Red Hata, stworzyło nowy model platformy Asseco Convergent Services Environment (Asseco CSE). W efekcie po raz pierwszy na polskim rynku system klasy BSS (Business Support Systems) został udostępniony w chmurze, z myślą o obniżeniu kosztów IT dla operatorów telekomunikacyjnych, dostawców internetu i telewizji. Platforma CSE umożliwia między innymi łączenie wielu różnych produktów w jedną ofertę, rozliczaną w ramach jednej faktury. Może obsługiwać procesy sprzedaży, obsługi i rozliczeń usług konwergentnych. Udostępnienie Asseco CSE w chmurze dla zamawiających oznacza optymalizację kosztów związanych z wdrożeniem oprogramowania, a także opłat operacyjnych i utrzymaniowych proporcjonalnie do wielkości prowadzonego biznesu.