Różnica pomiędzy dostawą
produktów pudełkowych a dostawą kluczy aktywacyjnych polega na tym, że
użytkownicy końcowi nie otrzymują fizycznego produktu, czyli pudełka
z nośnikiem, na którym znajduje się oprogramowanie. Zamiast tego po
zakupie trafia do nich e-mail z odnośnikiem do konta w portalu,
w którym znajduje się zakupiony przez nich klucz aktywacyjny wraz
z kolejnym odnośnikiem służącym do pobrania oprogramowania ze strony
producenta. Do obsługi procesu dostarczania kluczy partnerom i klientom
służy zaawansowana elektroniczna platforma Activate Here stworzona przez Tech
Datę.

 

Brak kosztów logistyki

Prowadzenie sprzedaży oprogramowania w wersji ESD
przynosi partnerowi znaczne korzyści w postaci redukcji kosztów związanych
z logistyką. Eliminujemy koszty magazynowania pudełek, pakowania towaru
i jego wysyłki. Z punktu widzenia resellera, ale również klienta
końcowego istotna jest ciągła dostępność nawet najmniej popularnych produktów.
Kolejna zaleta to niemal natychmiastowy czas dostawy do odbiorcy. Oczekiwanie
na realizację zamówienia wynosi do pół godziny w przypadku zakupu przez
InTouch, natomiast w przypadku integracji systemów poprzez
XML/EDI zamówienia są realizowane natychmiast. Poza tym klucz ESD można
dostarczyć klientowi niezwłocznie po sprzedaży sprzętu, np. klucz aktywujący
pakiet Office.

Top 5 korzyści dla resellerów

• Sprzedaż bez magazynowania produktów –
reseller nie „mrozi” gotówki!

• Stała dostępność nawet niszowych
produktów – klient nigdy nie odejdzie z kwitkiem.

• Brak konieczności pakowania i wysyłki
produktu – oszczędność czasu i wygoda.

• Natychmiastowy czas dostawy – klient
czuje się dobrze obsłużony.

• Lepsze możliwości dotarcia do klientów
– nowe kompetencje sprzedażowe w trudnych czasach.

 

ESD jest dla wszystkich

Dostęp do elektronicznych
produktów ESD mogą uzyskać wszyscy partnerzy Tech Daty. Są na to dwa sposoby.
Po pierwsze reseller po zalogowaniu się do serwisu InTouch może odnaleźć
interesujące klienta oprogramowanie, a następnie wybrać produkt oznaczony
opisem „klucz aktywacyjny ESD”. Proces zakupu ESD wygląda identycznie jak zakup
produktu fizycznego, z tym że dodatkowo należy podać adres elektroniczny
klienta, na który zostanie wysłana instrukcja i informacja o parametrach
logowania do portalu Activate Here. Druga możliwość polega na integracji
systemu partnera z systemem Tech Daty za pomocą XML/EDI. Dystrybutor
zatrudnia specjalistów, którzy pomagają resellerom integrować rozwiązania ESD
z ich systemami,
np. e-sklepem. Jednym z elementów wsparcia jest określenie działań, które
muszą być podjęte, żeby oba systemy mogły się ze sobą efektywnie komunikować.

Obecnie dostępna oferta produktów ESD obejmuje aplikacje
biurowe oraz antywirusowe. Prawie wszystkie produkty pudełkowe Microsoft,
Symantec oraz McAfee można kupić w Tech Dacie w formie klucza ESD.

W przypadku produktów ESD potwierdzeniem zakupu
licencji dla klienta końcowego jest dowód zakupu oraz sam klucz aktywacyjny
programu, dostępny na przynależnym do klienta koncie na platformie Activate
Here.

 

Kupujemy produkty ESD

Reseller może kupić
produkty ESD, korzystając z portalu InTouch. Są one oznaczone ikoną
Activate Here/Instant Delivery, a w nazwie mają umieszczone oznaczenie ESD. Zakupu
produktu dokonuje się w standardowy sposób – dokładając go po prostu
do koszyka. W ko-
szyku zamówiony klucz aktywacyjny pokazuje się jako pozycja nieuzupełniona,
oznaczona kolorem różowym. Należy podać adres elektroniczny, pod który mają
trafić dane do pobrania klucza i oprogramowania. Reseller może podać swój
adres lub klienta końcowego. Można też podać różne adresy dla poszczególnych pozycji
zamówienia. Po wprowadzeniu adresów elektronicznych kolor pozycji
w zamówieniu zmieni się na standardowy. Teraz pozostaje tylko wysłać
zamówienie, a system w ciągu kilkunastu minut roześle
e-maile na podane adresy.

 
Odbiór oprogramowania

Po wysłaniu zamówienia
klient dostaje e-mail zawierający link i dane potrzebne do zalogowania. Link
prowadzi do strony, na której jako login należy podać swój adres elektroniczny
oraz otrzymane hasło. Trzeba zaakceptować warunki i wpisać swoje dane.
Pojawi się główny ekran umożliwiający pobranie oprogramowania oraz klucza.
Pierwszą czynnością jest pobranie oprogramowania. W kolejnym kroku klient
zostanie przeniesiony na stronę producenta, na której należy postępować zgodnie
z instrukcjami. Po ściągnięciu oprogramowania można pobrać klucz
aktywacyjny. Trzeba pamiętać, że po odkryciu klucza aktywacyjnego nie można się
wycofać z transakcji zakupu.

Zapraszamy do kontaktu


 





Krzysztof Rybicki

 


Business Unit Manager, Tech Data

Oprogramowanie, komponenty komputerowe

krzysztof.rybicki@techdata.pl

tel. (22) 547-94-11, tel. kom. 695-133-500

 

 




Kamila Bukowska

 


Product Manager, Tech Data

Adobe, Microsoft (Office,
licencje), Symantec (paczki, licencje)

kamila.bukowska@techdata.pl

tel. (22) 547-92-74, tel. kom. 695-131-630

 

 




Anna Kosińska

 


Product Manager, Tech Data

Corel, Microsoft (OEM, paczki)

anna.kosinska@techdata.pl

tel. (22) 547-92-21, tel. kom. 603-851-460