Także analitycy VDC Research dostrzegają
ogromny potencjał rynku Auto ID, zwracając szczególna uwagę na technologię 2D.
Ich zdaniem, w ciągu najbliższych czterech lat udział dwuwymiarowych czytników
w rynku EMEA zwiększy się z obecnych 15 proc. do 35 proc. a wartość tego
segmentu rynku wzrośnie ze 150-180 mln dol. do około 210 mln dol. w 2015 roku.

– Czytniki 2D stanowią niezwykle atrakcyjny i
perspektywiczny segment rynku –
podkreśla Paweł Jabłoński, Auto ID Business
Development Director Central Eastern Europe, RRC Poland. – Datalogic ADC ma wiele
do powiedzenia jeśli chodzi o te produkty. Sprzęt do identyfikacji danych nie
stanowi już dziś dla firm alternatywy, lecz jest koniecznością, ponieważ rosnąca
konkurencja wymusza automatyzację procesów. Coraz mniej firm rozważa, czy
inwestować w Auto ID, a coraz więcej – którego spośród producentów wybrać i
jakie rozwiązania prezentują najlepszy stosunek jakości do ceny.
 

Pełna oferta Datalogic ADC pojawiła się w cenniku RRC Poland w końcu
zeszłego roku. Dobrą dostępność produktów gwarantuje współpraca dystrybutora z
centrum logistycznym producenta na Słowacji. Zdaniem integratorów, oprócz
kompetencji, to właśnie dostępność jest jednym z kluczowych czynników,
decydujących o sukcesie w tym segmencie rynku.

W ostatnim kwartale ubiegłego roku Datalogic ADC wprowadził
na polski rynek nowe imagery, które doskonale radzą sobie z odczytem zarówno
kodów 1D, jak też 2D. Model Magellan 800i znajduje zastosowanie przede
wszystkim w handlu detalicznym, farmacji oraz administracji państwowej. Potrafi
również odczytywać dane z ekranów telefonicznych i komputerowych. W ofercie RRC
Poland pojawiła się także odnowiona linia skanerów Gryphon. Na uwagę zwraca
przede wszystkim bezprzewodowy Gryphon I 4430 2D z radiem STAR, która
wykorzystuje niską częstotliwość 433 MHz.


– Kładziemy nacisk na imagery, ponieważ to właśnie ta technologia będzie
dominowała w segmencie scanningu kodów kreskowyc
h – mówi Krzysztof Tkotz, Sales
Manager, Datalogic ADC. – Możliwość czytania kodów 2D, brak
części ruchomych w głowicy skanującej, łatwiejszy odczyt kodu oraz szybkość, to
tylko niektóre przewagi tej techniki nad technologią laserową. Obecnie jesteśmy
pionierem w tej dziedzinie i dyktujemy trendy rynkowe.

 

Przychody producenta w 2012 mają być wyższe o 5 procent, a zysk netto o 63
procent w stosunku do poprzedniego planu. Datalogic ADC spodziewa się, że w 2013
roku osiągnie przychody rzędu 470-480 mln euro. Średnia roczna stopa wzrostu w
latach 2009 – 2013 ma wynieść 45 proc. Zgodnie z założeniami Datalogic ADC skoncentruje się na dwóch strategicznych dla siebie segmentach: wytwarzaniu
systemów do automatycznego przechwytywania danych oraz produkcji urządzeń
automatyki przemysłowej.

 


 


RRC
to „adres numer 1”

 

Krzysztof Tkotz, Sales Manager, Datalogic ADC

W przypadku Datalogic ADC wzrost obrotów można uznać za
gwarantowany. Doskonale sprzedają się skanery ręczne z wyższej półki, czyli
modele serii Gryphon, a w szczególności nowy Gryphon D4430 2D. Zauważalny jest
także zwiększony popyt na wersje bezprzewodowe wspomnianych skanerów. Bardzo
dobrze rozwija się także sprzedaż naszych skanerów stacjonarnych, które
rozprowadzamy kanałami OEM we współpracy z takimi firmami, jak: Wincor Nixdorf, IBM czy TEC Toshiba. Jesteśmy
absolutnym liderem, jeśli chodzi o retailowy sektor rynku. Tutaj prym wiedzie
marka Magellan, zresztą nie tylko w Polsce, ale także na całym świecie. W
kanale dystrybucyjnym korzystamy z doświadczenia RRC Poland. Znamy tę firmę z
wieloletnich działań w krajach Europy Wschodniej. W każdym z krajów, gdzie
spotykałem się z tym dystrybutorem, był to pierwszy „adres” dla każdego, kto
działał w sektorze AutoID. 


 


Auto ID to konieczność 

 

Paweł Jabłoński, Auto ID Business Development Director Central Eastern
Europe, RRC Poland

Czytniki 2D stanowią niezwykle atrakcyjny i
perspektywiczny segment rynku. Datalogic ADC ma wiele do powiedzenia jeśli chodzi o
te produkty. Sprzęt do identyfikacji danych nie stanowi już dziś dla firm
alternatywy lecz jest koniecznością, ponieważ rosnąca konkurencja wymusza
automatyzację procesów. Coraz mniej firm rozważa, czy inwestować w Auto ID, a
coraz więcej – którego spośród producentów wybrać i jakie rozwiązania
prezentują najlepszy stosunek jakości do ceny. Wybrane modele, jak na przykład
seria Magellan stosowana w sieciach handlowych, są wręcz niedoścignione pod
względem technologicznym. Cechują się przy tym dobrym stosunkiem jakości do
ceny. Jestem przekonany, że dwie marki, a więc Datalogic ADC oraz Motorola, jeszcze
długo pozostaną bezkonkurencyjne na rynku Auto ID.