Do 2025 r. wydatki na cloud ITSM (IT system management) będą zwiększać się co roku średnio o 21,2 proc., w rezultacie rosnąc ponad 2,5-krotnie w ciągu 5 lat – z 4,7 mld dol. w 2020 r. do 12,2 mld dol. w 2025 r. – uważa MarketsandMarkets.

Dane obejmują zarządzanie portfelem usług, konfiguracją i zmianami, oprogramowanie Service Desk i usługi.

Operacje i wydajność

Analitycy spodziewają się, że wzrost rynku chmurowego ITSM będzie powodowany przede wszystkim przez potrzebę zarządzania operacjami i wydajnością. Pozwoli to zapewnić płynne świadczenie usług IT i ich zgodność z zadanymi parametrami. Takie priorytety wynikają też z konieczności bieżącego utrzymania i zarządzania firmową infrastrukturą IT i usługami.

MŚP potrzebują skalowalności i niższych kosztów

Według prognozy chmurowego ITSM będą coraz bardziej potrzebować małe i średnie firmy, ze względu na popularność usług cloud.

Głównymi czynnikami sprzyjającymi korzystaniu z rozwiązań chmurowego ITSM zdaniem analityków są: niezawodność, skalowalność, integracja, elastyczność i zwiększona produktywność.

Jak zauważono, małe i średnie przedsiębiorstwa stoją w obliczu silnej konkurencji ze strony dużych graczy, dlatego interesują ich rozwiązania zarządzania chmurowym IT, które umożliwiłyby szybkie reagowanie, podejmowanie decyzji na czas i zwiększenie produktywności.

Branże, które będą zwiększać wydatki

Rosnące wydatki na cloud ITSM będą z kolei konsekwencją coraz większej popularności usług chmurowych, a także analityki big data, korzystania ze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.

Oczekuje się, że branże, takie jak IT, telekomunikacja, handel detaliczny/e-commerce, media i sektor finansowy, zwiększą wydatki na usługi w chmurze, aby utrzymać swoją działalność.

Można również spodziewać się, że regulowane i dysponujące dużymi środkami sektory, jak finansowy, przeniosą wybrane obciążenia do chmury publicznej.