Jak wynika z nowego raportu Computerworld Top200, w 2022 r. wartość polskiego rynku ICT wzrosła o 13 proc., do ponad 100 mld zł. Dynamika okazała się nieco niższa w porównaniu z 2021 rokiem, gdy wzrost wyniósł 19 proc. (do 89 mld zł).

Jak jednak podkreślono w komentarzu do raportu, branża dobrze poradziła sobie w trudnych i nieprzewidywalnych warunkach zewnętrznych.

Największą firmą informatyczną w Polsce w 2022 r. było AB, ze sprzedażą na poziomie 9,1 mld zł. Okazało się również nr 1 wśród polskich dystrybutorów IT, dostawców sprzętu IT oraz dostawców sprzętu firm trzecich.

Asseco Poland zostało największą informatyczną grupą kapitałową, osiągając przychody ze sprzedaży produktów i usług IT w 2022 r. na poziomie 17,4 mld zł. Zajęło pierwszą pozycję w 9 kategoriach, m.in. jako największy dostawca rozwiązań i usług IT dla dużych firm i korporacji, nr 1 wśród dostawców oprogramowania na zamówienie oraz dostawców usług serwisowych.

Natomiast największe wzrosty w czołowej setce zestawienia odnotowali: Techland, Cloudware Polska, Microsoft, Lenovo, Inetum Polska i Ework Group.

Branżą, która robi największe zakupy informatyczne, jest handel, który zdetronizował bankowość. Z kolei największy skok wydatków na IT nastąpił w sektorze mediów – o 83 proc.

Inwestycje w cyfryzację napędza obecnie wiele sektorów, w tym właśnie handel, a także logistyka, bankowość, administracja.

Obecnie coraz więcej podmiotów dostrzega, że czerpanie z dobrodziejstw transformacji cyfrowej wymaga nie tylko dostępu do technologii, lecz także dojrzałego podejścia procesowego i gotowości do adaptacji. Ten trend najlepiej pokazują zmiany i przewartościowania, jakie obserwujemy w takich sektorach jak handel czy media, gdzie skuteczne wykorzystanie technologii prowadzi do przetasowań rynkowych” – komentuje Marek Pokorski, prezes Inetum Polska.