Wartość polskiego rynku ICT przebiła 100 mld zł
Branża dobrze sobie poradziła w trudnych warunkach - wynika z nowego raportu Computerworld Top200.
Branżą, która robi największe zakupy IT, w 2022 r. był handel. Na drugim miejscu znalazła się bankowość (w poprzednim roku nr 1).
Jak wynika z nowego raportu Computerworld Top200, w 2022 r. wartość polskiego rynku ICT wzrosła o 13 proc., do ponad 100 mld zł. Dynamika okazała się nieco niższa w porównaniu z 2021 rokiem, gdy wzrost wyniósł 19 proc. (do 89 mld zł).
Jak jednak podkreślono w komentarzu do raportu, branża dobrze poradziła sobie w trudnych i nieprzewidywalnych warunkach zewnętrznych.
Największą firmą informatyczną w Polsce w 2022 r. było AB, ze sprzedażą na poziomie 9,1 mld zł. Okazało się również nr 1 wśród polskich dystrybutorów IT, dostawców sprzętu IT oraz dostawców sprzętu firm trzecich.
Asseco Poland zostało największą informatyczną grupą kapitałową, osiągając przychody ze sprzedaży produktów i usług IT w 2022 r. na poziomie 17,4 mld zł. Zajęło pierwszą pozycję w 9 kategoriach, m.in. jako największy dostawca rozwiązań i usług IT dla dużych firm i korporacji, nr 1 wśród dostawców oprogramowania na zamówienie oraz dostawców usług serwisowych.
Natomiast największe wzrosty w czołowej setce zestawienia odnotowali: Techland, Cloudware Polska, Microsoft, Lenovo, Inetum Polska i Ework Group.
Branżą, która robi największe zakupy informatyczne, jest handel, który zdetronizował bankowość. Z kolei największy skok wydatków na IT nastąpił w sektorze mediów – o 83 proc.
Inwestycje w cyfryzację napędza obecnie wiele sektorów, w tym właśnie handel, a także logistyka, bankowość, administracja.
„Obecnie coraz więcej podmiotów dostrzega, że czerpanie z dobrodziejstw transformacji cyfrowej wymaga nie tylko dostępu do technologii, lecz także dojrzałego podejścia procesowego i gotowości do adaptacji. Ten trend najlepiej pokazują zmiany i przewartościowania, jakie obserwujemy w takich sektorach jak handel czy media, gdzie skuteczne wykorzystanie technologii prowadzi do przetasowań rynkowych” – komentuje Marek Pokorski, prezes Inetum Polska.
Podobne aktualności
Asseco: 2 mld zł sprzedaży w polskim segmencie, niższy zysk
Polski segment Asseco pokazał sprzedaż wyższą o 13 proc. w 2023 r., podczas gdy za granicą nastąpił spadek obrotów.
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.