Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za niedopuszczalne uznał niektóre paragrafy w regulaminach e-sklepów, odnoszące się do zwrotu towaru w razie reklamacji. Stwierdził np., że klientowi nie można narzucać płatności za przesyłkę z odsyłanym towarem. Zabroniona formuła brzmi: „Koszty przesyłki reklamowanego towaru do firmy ponosi klient. Dotyczy to działania sklepu internetowego, jak również przesyłek zamawianych inną drogą: przez telefon, maila, faxem, itd.” (numer 2847 w rejestrze). Inny kwestionowany zapis dotyczy terminu zgłoszenia reklamacji. Według UOKiK przedsiębiorca nie ma również prawa wskazywać w regulaminie e-sklepu sądu właściwego do rozstrzygania sporów (tej sprawy dotyczy kilkanaście nowych niedozwolonych klauzul, zwrócono na nią uwagę nie po raz pierwszy).

Więcej nowych klauzul niedozwolonych dotyczących e-sklepów można znaleźć na stronie Trusted Shops.

Pełny wykaz znajduje się pod adresem http://www.uokik.gov.pl/rejestr_klauzul_niedozwolonych2.php.

Za stosowanie w regulaminie niedozwolonych zapisów, naruszających prawa konsumenta, właścicielowi e-sklepu grozi kara w wysokości do 10 proc. rocznego przychodu.