UOKiK: kara dla Samsunga
Samsung Electronics Polska zapłaci 2 mln 288 tys. zł kary – poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Według UOKiK kampania reklamowa telewizorów Samsung naśladowała rządowe przekazy informacyjne dotyczące cyfryzacji. Mogło to sugerować konsumentom, że komercyjna oferta producenta jest częścią rządowej kampanii informacyjnej.Dostawca wykorzystał w przekazie reklamowym elementy charakterystyczne dla akcji Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. W efekcie – argumentuje UOKiK – konsumenci mogli zdecydować się na zakup produktu Samsunga, czego nie zrobiliby, gdyby nie obejrzeli sugestywnych reklam.
Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Podobne aktualności
Samsung 10-krotnie zwiększył zysk
Poprawa koniunktury na rynku DRAM i NAND podbiła zyski koncernu.
31 mln zł kary dla Amazona od UOKiK
Prezes UOKiK nałożył karę na Amazona za wprowadzanie konsumentów w błąd. Nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw – to kwestionowane praktyki.
Zarzuty UOKiK wobec Vectry
Operator podwyższał klientom opłaty abonamentowe powołując się na wskaźnik inflacji.