SAS podpisał umowę, na mocy której TD Synnex stanie się głównym globalnym dystrybutorem dla partnerów dostarczających rozwiązania tej firmy.

Amerykański koncern po raz pierwszy udostępni poprzez TD Synnex swój pakiet oprogramowania AI i analitycznego, w tym platformę chmurową, wybranym klientom m.in. w Europie za pośrednictwem dwupoziomowego modelu dystrybucji kanałowej.

W ramach umowy TD Synnex zapewni resellerom rozwiązań SAS dostęp do dodatkowej wiedzy specjalistycznej, obecności regionalnej i rozszerzonego zasięgu na nowych rynkach.

„Przyjęcie dystrybucji i podniesienie rangi naszych partnerstw za pośrednictwem kanałów pośrednich jest ważną częścią naszej strategii rozwoju” – zapewnia John Carey, Vice President of Global Channels w SAS. Liczy na dotarcie z ofertą firmy do niewykorzystanych dotąd rynków.

SAS Institute to firma założona w 1976 r. Ma również oddział w Polsce. W 2022 r. osiągnęła ponad 3 mld dol. przychodów, w tym 37 proc. w regionie EMEA.

TD Synnex twierdzi, że kontynuuje znaczące inwestycje w szybko rozwijające się technologie, takie jak dane, sztuczna inteligencja i IoT.

„TD Synnex kładzie ogromny nacisk na dostarczanie rozwiązań wykorzystujących dane do rozwoju inteligencji” – mówi Clay Davis, Vice President of Global Data, AI and IoT Solutions w TD Synnex.

W swoim II kw. finansowym 2023, zakończonym 31 maja br., TD Synnex osiągnął 14,1 mld dol. przychodów, o blisko 8 proc. (ponad 1 mld dol.) mniej niż przed rokiem. Zysk operacyjny największego globalnego dystrybutora IT skurczył się minimalnie, o 0,1 proc., do 252,9 mln dol., a zysk netto spadł o 10,6 proc., do 133,1 mln dol.

W Europie dołek na sprzedaży był nieco mniejszy (-4,1 proc. r/r) przy przychodach 4,5 mld dol. Zysk operacyjny firmy na kontynencie spadł z 41 mln dol. do 40 mln dol.