Tablety na 8-letnim szczycie
Samsung i Apple pod względem wzrostu idą łeb w łeb. Lenovo po raz drugi z rzędu ponad dwukrotnie zwiększyło dostawy.
Trend pracy, nauki i rozrywki w domu utrwalił się, co powinno nadal powodować duże zapotrzebowanie na tablety.
Praca, nauka i rozrywka w domu kolejny kwartał z rzędu doprowadziło do większego popytu na tablety, niż można obecnie zaspokoić. Dostawy na światowy rynek w I kw. 2021 r. zwiększyły się o 44 proc., do blisko 46 mln szt. Tak dużego wzrostu nie było od I kw. 2013 r.
Obecnie każdy domownik potrzebuje urządzenia końcowego z mocą obliczeniową, a badania Strategy Analytics wskazują, że ludzie są pozytywnie nastawieni do pracy w domu także po pandemii. W ocenie analityków obecny trend dobrze wróży dostawcom tabletów i przyszłemu zapotrzebowaniu.
Otóż ich zdaniem tablety są po latach ulepszeń ukierunkowanych na produktywność, a pracodawcy i pracownicy odkryli korzyści wynikające z pracy w domu.
Tablet z klawiaturą dobry do pracy i rozrywki
„Produktywność jest obecnie częścią oferty większości dostawców. Mimo że popyt na laptopy pozostaje wysoki, urządzenia z dołączaną klawiaturą z systemem Windows od Microsoftu, Lenovo, HP i Della po raz kolejny wykazują wzrost. A ponieważ wszyscy szukamy sposobów na relaks w domu, tablety zapewniają elastyczność w korzystaniu z filmów, gier i komunikacji” – komentuje najnowsze wyniki analityk Chirag Upadhyay.
Dostawy tabletów w I kw. 2021 r. i I kw. 2020 r.
Producent | I kw. 2021 r. (mln szt.) | I kw. 2020 r. (mln szt.) | Wzrost rok do roku |
Apple | 16,8 | 9,6 | 75% |
Samsung | 8,3 | 4,7 | 76% |
Amazon | 3,8 | 2,8 | 37% |
Lenovo | 3,8 | 1,6 | 138% |
Huawei | 2,0 | 3,0 | -33% |
Inni | 11,1 | 10,2 | 9% |
W sumie | 45,8 | 31,9 | 44% |
Udziały największych producentów w rynku tabletów
Producent | I kw. 2021 r. | I kw. 2020 r. |
Apple | 36,7% | 30,1% |
Samsung | 18,1% | 14,7% |
Amazon | 8,3% | 8,7% |
Lenovo | 8,2% | 4,9% |
Huawei | 4,4% | 9,5% |
Inni | 24,3% | 32,1% |
W sumie | 100,0% | 100,0% |
Udziały w rynku tabletów według systemów operacyjnych
System operacyjny | I kw. 2021 r. | I kw. 2020 r. |
Android | 51,9% | 56,6% |
iOS/iPadOS | 36,7% | 30,1% |
Windows | 10,9% | 12,8% |
Chrome | 0,5% | 0,5% |
W sumie | 100.0% | 100.0% |
Podobne aktualności
Samsung 10-krotnie zwiększył zysk
Poprawa koniunktury na rynku DRAM i NAND podbiła zyski koncernu.
AWS zwalnia w kilku zespołach
Redukcje obejmą m.in. "kilkaset ról" zespołach sprzedaży, marketingu i usług globalnych - twierdzi koncern.
Huawei podwoiło zyski. Blisko 100 mld dol. przychodów
"W ciągu ostatnich kilku lat wiele przeszliśmy, ale dzięki wyzwaniom udało nam się rozwinąć" - komentuje rotacyjny przewodniczący Huawei.