Praca, nauka i rozrywka w domu kolejny kwartał z rzędu doprowadziło do większego popytu na tablety, niż można obecnie zaspokoić. Dostawy na światowy rynek w I kw. 2021 r. zwiększyły się o 44 proc., do blisko 46 mln szt. Tak dużego wzrostu nie było od I kw. 2013 r.

Obecnie każdy domownik potrzebuje urządzenia końcowego z mocą obliczeniową, a badania Strategy Analytics wskazują, że ludzie są pozytywnie nastawieni do pracy w domu także po pandemii. W ocenie analityków obecny trend dobrze wróży dostawcom tabletów i przyszłemu zapotrzebowaniu.

Otóż ich zdaniem tablety są po latach ulepszeń ukierunkowanych na produktywność, a pracodawcy i pracownicy odkryli korzyści wynikające z pracy w domu.

Tablet z klawiaturą dobry do pracy i rozrywki

„Produktywność jest obecnie częścią oferty większości dostawców. Mimo że popyt na laptopy pozostaje wysoki, urządzenia z dołączaną klawiaturą z systemem Windows od Microsoftu, Lenovo, HP i Della po raz kolejny wykazują wzrost. A ponieważ wszyscy szukamy sposobów na relaks w domu, tablety zapewniają elastyczność w korzystaniu z filmów, gier i komunikacji” – komentuje najnowsze wyniki analityk Chirag Upadhyay.

Dostawy tabletów w I kw. 2021 r. i I kw. 2020 r.


Producent
I kw. 2021 r. (mln szt.)I kw. 2020 r. (mln szt.)Wzrost rok do roku
Apple16,89,675%
Samsung8,34,776%
Amazon3,82,837%
Lenovo3,81,6138%
Huawei2,03,0-33%
Inni11,110,29%
W sumie45,831,944%
Źródło: Strategy Analytics

Udziały największych producentów w rynku tabletów

ProducentI kw. 2021 r. I kw. 2020 r.
Apple36,7%30,1%
Samsung18,1%14,7%
Amazon8,3%8,7%
Lenovo8,2%4,9%
Huawei4,4%9,5%
Inni24,3%32,1%
W sumie100,0%100,0%
Źródło: Strategy Analytics

Udziały w rynku tabletów według systemów operacyjnych

System operacyjnyI kw. 2021 r.I kw. 2020 r.
Android51,9%56,6%
iOS/iPadOS36,7%30,1%
Windows10,9%12,8%
Chrome0,5%0,5%
W sumie100.0%100.0%
Źródło: Strategy Analytics