Szef Acera o największych błędach firmy
Nowy CEO Acera, Jason Chen, ocenił, co koncern robił źle przez ostatnie lata.
Na swojej pierwszej konferencji prasowej Jason Chen zasugerował, że największym błędem Acera była zbytnia innowacyjność. Chodzi o to, że producent jego zdaniem zbyt wcześnie zainwestował w ekrany dotykowe i ultrabooki, nie zdając sobie sprawy, jak negatywny wpływ na rynek komputerów będą miały tablety.
– Chcieliśmy pobudzić popyt wykorzystując nowe technologie, przejęliśmy inicjatywę, ale odczuliśmy to boleśnie – stwierdził szef firmy – Mam nadzieję, że już nie powtórzymy tych samych błędów..
Według Gartnera sprzedaż komputerów Acera w 2013 r. skurczyła się na całym świecie o 28,1 proc. Producent na koniec grudnia miał 8,1 proc. udziału w rynku (4. miejsce, za Lenovo, HP i Dellem).
Jason Chen pokieruje restrukturyzacją koncernu, który ma zarabiać przede wszystkim na zintegrowanej ofercie sprzętu, oprogramowania i usług, oferowanych m.in. w chmurze. Firma chce także zwiększyć udziały w rosnącym rynku tabletów, co w ub.r. realizowała z powodzeniem – według danych przytaczanych przez Reutersa w III kw. 2013 r. Acer miał 2,5 proc. udziału w rynku tabletów wobec 1 proc. rok wcześniej.
Analitycy cytowani przez agencję wskazują m.in., że firmę na nowe tory trudno będzie przestawić już w tym roku. Stwierdzono również, że Acer powinien wycofać się z niskomarżowego segmentu tanich laptopów i zmienić pozycjonowanie marki, gdyż nadal jest kojarzony ze sprzętem z dolnej półki, co ma negatywny wpływ na biznes.
Jason Chen objął stanowisko szefa Acera 1 stycznia br. Wcześniej kierował sprzedażą i marketingiem w TSMC. Dotychczasowy dyrektor wykonawczy Acera, J.T. Wang, w listopadzie ub.r. złożył rezygnację po ogłoszeniu fatalnego bilansu za III kw. 2013 r. (spółka miała ok. 440 mln dol. straty netto).
Podobne aktualności
Producent PC utworzył w Europie nową spółkę
Zajmuje się obsługą posprzedażową. Jedna z nowych firm działa już w Polsce.