S4E na początku roku kolejny raz z rzędu znacznie zwiększył sprzedaż. W I kw. 2023 r. okazała się ona wyższa o 37 proc. rok do roku, sięgając blisko 88 mln zł.

Przychody VAD-a z Grupy Also poprawiły się w każdym z segmentów przedsiębiorstwa tj. Dell, HCNQ (Hitachi, Commvault, Nutanix, Quantum) i Huawei. Przy czym największy wzrost został osiągnięty w obszarze rozwiązań HCNQ.

Spory wzrost kosztu własnego sprzedaży (o 42 proc. r/r) pociągnął jednak w dół marżę, która skurczyła się do 5,55 proc. z 8,87 proc. przed rokiem. Wyższe niż przed rokiem były również koszty S&GA. W rezultacie zysk netto dystrybutora spadł o 65 proc., do 479 tys. zł.


W całym 2022 r. przychody S4E zwiększyły się o 48 proc. r/r, do 367,8 mln zł, a zysk netto o 47 proc., do 6 mln zł. Marża wyniosła 7,4 proc.