S4E: sprzedaż w górę, zysk mocno w dół
Przy wzroście sprzedaży o 37 proc. wyższe koszty zmniejszyły rentowność VAD-a.
Dystrybutor odczuł wzrost kosztów w I kw. br.
S4E na początku roku kolejny raz z rzędu znacznie zwiększył sprzedaż. W I kw. 2023 r. okazała się ona wyższa o 37 proc. rok do roku, sięgając blisko 88 mln zł.
Przychody VAD-a z Grupy Also poprawiły się w każdym z segmentów przedsiębiorstwa tj. Dell, HCNQ (Hitachi, Commvault, Nutanix, Quantum) i Huawei. Przy czym największy wzrost został osiągnięty w obszarze rozwiązań HCNQ.
Spory wzrost kosztu własnego sprzedaży (o 42 proc. r/r) pociągnął jednak w dół marżę, która skurczyła się do 5,55 proc. z 8,87 proc. przed rokiem. Wyższe niż przed rokiem były również koszty S&GA. W rezultacie zysk netto dystrybutora spadł o 65 proc., do 479 tys. zł.
W całym 2022 r. przychody S4E zwiększyły się o 48 proc. r/r, do 367,8 mln zł, a zysk netto o 47 proc., do 6 mln zł. Marża wyniosła 7,4 proc.
Podobne aktualności
S4E: 453 mln zł sprzedaży, 8 mln zł zysku w 2023 r.
VAD z Grupy Also zakończył rok 2023 dwucyfrowym wzrostem sprzedaży i zysku.
S4E przyspieszył wzrost sprzedaży do 53 proc.
Produkty trzech marek znacząco przyczyniły się do lepszego wyniku.