S4E poprawiło sprzedaż i zysk o blisko 50 proc.
"Dzięki trafnym decyzjom strategicznym prowadzimy zyskowny i wydajny operacyjnie biznes" - stwierdza zarząd.
VAD z Grupy Also miał udany miniony rok.
W 2022 r. przychody ze sprzedaży S4E wzrosły o 48 proc., do 367,8 mln zł, a zysk netto o 47 proc., do 6 mln zł.
Przy czym zysk brutto na sprzedaży urósł w mniejszej skali niż obroty, o 21 proc. (4,7 mln zł). Marża zmniejszyła się tym samym do 7,4 proc. w 2022 r. z 9,1 proc. w 2021 r.
EBITDA w 2022 r. wyniosła 9,3 mln zł i była o 2,4 mln zł wyższa niż w 2021 r.
Wybrane dane finansowe S4E za 2022 r. i 2021 r.
Na czym koncentruje się S4E
„Dzięki trafnym decyzjom strategicznym prowadzimy zyskowny i wydajny operacyjnie biznes” – stwierdza zarząd S4E w liście do akcjonariuszy.
Jak informuje, w 2022 r. spółka koncentrowała się na działaniach zwiększających efektywność ekonomiczną oraz na rozwoju wysokomarżowych usług.
„Konsekwentnie skupiamy się na takich rozwiązaniach jak Dell Technologies (ISG), Huawei EBG, Commvault, Hitachi Vantara, Nutanix oraz Quantum” – komunikuje zarząd VAD-a z Grupy Also.
Wyraźnie wzrosła sprzedaż rozwiązań grupy infrastrukturalnej (ISG) Dell Technologies. Według zarządu spółki w ub.r. osiągnęło cel, jakim było odzyskanie pozycji lidera w obszarze ISG zarówno w sprzedaży, jak i usługach wdrożeniowych.
VAD zapewnia również, że jest największym dostawcą usług profesjonalnych, w tym szkoleń i serwisów dla Huawei EBG oraz Commvault w Polsce. Usługi profesjonalne stanowią natomiast ponad 30 proc. marży.
Własne usługi dystrybutora wygenerowały blisko 12 proc. obrotu spółki w 2022 r., w tym zdecydowanie najwięcej usługi serwisowe.
Wydatki na wynagrodzenia w spółce wzrosły o blisko 10 proc. r/r, do prawie 5,5 mln zł. Przy czym liczba pracowników, łącznie z zarządem, powiększyła się o 2 osoby, z 37 w końcu 2021 r. do 39 w końcu 2022 r. Rozbudowano zespół pracowników operacyjnych.
Po stronie kosztów znacznie zmniejszyły się, o 42 proc., wydatki na usługi obce (do ponad 34 mln zł).
Podobne aktualności
S4E: 453 mln zł sprzedaży, 8 mln zł zysku w 2023 r.
VAD z Grupy Also zakończył rok 2023 dwucyfrowym wzrostem sprzedaży i zysku.
S4E przyspieszył wzrost sprzedaży do 53 proc.
Produkty trzech marek znacząco przyczyniły się do lepszego wyniku.