Rewolucja w mobilnych płatnościach
IBM i Visa poinformowały o zawarciu pierwszego w branży porozumienia o współpracy, które ma zrewolucjonizować realizację mobilnych płatności.
IBM i Visa łączy wspólna wizja i zaangażowanie w działania na rzecz umożliwiania płatności i zakupów z dowolnego urządzenia – od zegarków po urządzenia gospodarstwa domowego czy samochody. Dzięki podjętej współpracy różne przedsiębiorstwa otrzymują możliwość wprowadzenia bezpiecznych płatności w całym szeregu swoich produktów, wykorzystując w tym celu bezpieczną usługę tokenizacyjną Visa, która – za pośrednictwem platformy Watson IoT firmy IBM – pozwala zastąpić dane znajdujące się na karcie płatniczej niepowtarzalnym identyfikatorem cyfrowym.
Przykłady zastosowań internetu rzeczy w handlu.
W ekosystemie samochodowym połączonym z platformą Watson IoT właściciel pojazdu uprzedzony zostanie o zbliżającym się wygaśnięciu gwarancji lub terminie obowiązkowego przeglądu technicznego. Mając taką wiedzę, będzie musiał już tylko nacisnąć odpowiedni przycisk, aby wysłać zamówienie na te części lub umówić się na przegląd w wybranym przez siebie warsztacie. Możliwa będzie również zapłata za paliwo przez bezpośrednią interakcję między samochodem a stacją benzynową.
Podobnie jest w przypadku akcesoriów fitness, np. bezprzewodowego chipa dla biegaczy, dzięki któremu jego posiadacz może uzyskać przypomnienie, że czas wymienić buty biegowe na nowe, wraz z rekomendacją najlepszego modelu u ulubionego sprzedawcy. Możliwe są również dodatkowe, spersonalizowane rekomendacje dotyczące np. odżywek czy sprzętu, dopasowane do indywidualnych potrzeb organizmu, miejscowego klimatu czy preferencji zakupowych.
Jak to działa?
W przyszłości wszyscy klienci platformy Watson IoT firmy IBM uzyskają możliwość korzystania z usług płatniczych Visa za pośrednictwem chmury IBM. W rezultacie, zamiast kontaktować się z każdą firmą z osobna, IBM i Visa zapewnią dostęp do swoich usług wszystkim swoim klientom firmowym, którzy dzięki temu będą mogli wprowadzać spersonalizowane rozwiązania handlowe oraz dokonywać proaktywnych rekomendacji w oparciu o konkretne, zindywidualizowane potrzeby konsumentów.
W ramach współpracy obie firmy zapewnią również bezpieczeństwo danych konsumenta, dzięki wykorzystaniu usługi tokenizacyjnej Visa, zastępującej wrażliwe informacje znajdujące się na karcie płatniczej – takie jak 16-cyfrowy numer rachunku karty, data ważności czy kod bezpieczeństwa – niepowtarzalnym identyfikatorem cyfrowym, który może być używany do przetwarzania płatności bez ujawniania danych karty.
Podobne aktualności
Weteran Red Hata odchodzi na emeryturę
Paul Cormier, przewodniczący i były CEO Red Hata, postanowił zakończyć karierę zawodową.
Zwolnienia w IBM
Redukcje objęły dział marketingu i komunikacji. Koncern zamierza dążyć do tego, by AI zastępowała niektóre role.