Shoper przejął Shoplo, trzecią pod względem popularności w kraju platformę e-commerce do prowadzenia e-sklepu w modelu SaaS. Obecnie działa na niej ok. 4,7 tys. sklepów.  Na mocy umowy zawartej z SumUp Shoper nabył 100 proc. udziałów w spółce Shoplo za 17,5 mln zł.




Źródło: Shoper, analiza międzynarodowej firmy doradczej

Przejęcie klientów, ale nie pracowników

Shoper przejął klientów, umowy i partnerstwa biznesowe oraz zyskał prawa do marki Shoplo i jej domen internetowych. Nie przejął natomiast technologii i pracowników, co wyjaśnia tym, że posiada własną platformę, odpowiednią strukturę i kadry.

Pół miliarda sprzedaży w ub.r.

Shoplo działa od 2012 r. Szczególnie silnie reprezentowane kategorie to ubrania, dzieci i hobby. Wartość produktów sprzedanych przez sklepy działające na platformie w 2020 r. (GMV) wyniosła 537 mln zł, a w pierwszej połowie 2021 r. już 361 mln zł.

Przychody Shoplo w 2020 r. osiągnęły około 6,7 mln zł, a w pierwszej połowie 2021 r. wyniosły około 4 mln zł.

Z kolei w okresie ostatnich 12 miesięcy (do czerwca 2021 r.) wartość GMV wygenerowana przez sklepy bezpośrednie na platformie Shoper zwiększyła się do 4,7 mld zł. Według wstępnych danych przychody Shopera w I półroczu 2021 wyniosły 33,3 mln zł, czyli o 59 proc. więcej niż w I poł. ub.r.

50 tys. e-sklepów w 2026 r.

Przejęcie to element realizacji strategii, mającej na celu umocnienie pozycji Shopera jako lidera w segmencie e-sklepów w modelu SaaS. Firma liczy na synergie z Shoplo. Do 2026 r. Shoper planuje obsługiwać ponad 50 tys. sklepów internetowych.

W drugiej połowie br. Shoper planuje wprowadzić do oferty m.in. nowe usługi logistyczne (np. fullfilment) a także rozszerzyć ofertę usług finansowych (np. finansowanie rozwoju merchantów).

Gracz numer 2 również rośnie

Przypomnijmy, że IdoSell – należący do MCI drugi pod względem liczby sprzedawców gracz na rynku platform e-commerce dla e-sklepów – ma ambicje, by zostać regionalnym liderem. Niedawno przejął węgierską platformę.