Clico z początkiem 2024 r. otworzyło oddział na Ukrainie. Nowe biuro krakowskiego dystrybutora znajduje się w Kijowie.

Firma już od kilku lat mocno rozwijała się w tym regionie, współpracując z wieloma osobami i organizacjami w Ukrainie. To dla nas kluczowy region. Czekaliśmy na odpowiedni moment, aby powołać do życia silny i kompetentny zespół” – mówi Grzegorz Rospond, CEO w Grupie Clico.

Strategia firmy zakłada rozwój działalności w Europie Środkowo-Wschodniej. Clico działa już w ok. 20 krajach regionu.

Country Managerem Clico Ukraine został Maxim Rakosiy. W branży jest od 20 lat. W tym przez 12 lat był związany z RRC na Ukrainie, awansując od stanowiska Project Managera Auto ID do roli szefa działu bezpieczeństwa informacji (Head of Information Security Department, 2015 – 2022). Odpowiadał za rozwój sprzedaży dostawców cyberbezpieczeństwa. W lutym 2022 r. objął rolę Head of Information Security Department u specjalizującego się w cyberbezpieczeństwie dystrybutora Trident Distribution w Kijowie.

Maxim Rakosiy, szef Clico na Ukrainie, w branży jest od 20 lat.

Kolejnym celem Clico są rynki w Azji Środkowej

Nasz zespół ma długą i pełną sukcesów historię na rynku ukraińskim. Wszyscy członkowie posiadają od pięciu do nawet dziesięciu lat doświadczenia w branży” – informuje Country Manager Clico Ukraine. Na początek celem jest pełna integracja oddziału z ekosystemem firmy i nawiązanie współpracy pomiędzy jednostkami biznesowymi, a w dalszej kolejności poszerzenie lokalnego portfolio dostawców i zwiększenie obecności na nowych rynkach, zwłaszcza w Azji Centralnej.

W czasie wojny nie można oczekiwać wzrostu rynku”

Aktualną sytuację i trudności z niej wynikające – nie tylko na rynku dystrybucji IT – można opisać jednym słowem: wojna. To jednak bardzo pozytywne doświadczenie, móc obserwować, jak w tych okolicznościach branża nadal realizuje swoją misję polegającą na ochronie klientów przed zagrożeniami cybernetycznymi, dodatkowo aktywnie biorąc udział w działaniach wolontariackich lub bezpośrednio angażujących się w służbę wojskową” – mówi Maxim Rakosiy.

Oczywiście należy jasno zaznaczyć, że w czasie wojny nie można oczekiwać wzrostu rynku. Głównym zadaniem będzie utrzymanie zespołu i naszej pozycji na rynku. Myślę, że poradzimy sobie doskonale z obydwoma tymi celami” – uważa Country Manager Clico Ukraine.